Senaste nytt

Air Canadas premium economy - mismatch mellan vilket flyg och klass?

Hachans

Medlem
Jag sitter och ska boka en tripp till Kanada, har fastnat för Air Canada för de har en rimligt prissatt economy premium-produkt. När jag kollar vilket flygplan det är så, så kommer en A330 upp, men som jag förstått det så finns bara pe i deras 787:eek:r. När jag klickar på seatmap så får jag dessutom fram en seatmap som visar en 2-3-2 konfig, till skillnad från deras A330 som bara verkar ha ekonomi och dessutom en 3-3-3 konfiguration.

Så frågan är, vad gäller egentligen? Kommer jag få åka en ny fräsch 787:a, eller är det en renoverad A330 med en ombyggd businesskabin? Eller hoppas man på en uppgradering till business?

Har ni förresten någon input om Air Canadas pe respektive Lufthansas? Hemresan är lite i valet och kvalet om jag ska ta Lufthansa eller Air Canada.
 

Hachans

Medlem
På vilket sätt? Det blir nog deras produkt på ditvägen iaf för hittar inget annat flygbolag som är inne tidigare på dagen, men jag kan ju boka Lufthansa hem om det skulle vara så. Det som skrämde mig lite från Lufthansa var att det inte fanns någon avskildhet och att premium var inklämd mellan två ekonomisektioner?

Spelar det någon roll för poängintjäningen om jag flyger AC codeshare eller är den 125% oavsett om jag flyger AC eller LH-metall?
 

Hachans

Medlem
Så med andra ord bör jag boka AC-metall på deras hemsida för att säkra intjäningen över Atlanten och vara glad för det lilla SAS eller Lufthansa ger mig för anslutningsflyget från FRA eller MUC?
 

Canadien

Medlem
Har bara åkt AC PE på 787 och den tyckte jag var bättre än SAS / LH / BA. Liten intim kabin, separata toaletter för PE och bra komfort samt IFE.
 

Hachans

Medlem
Nu tänkte jag återkoppla här! :) Efter ett samtal med Air Canadas kundtjänst så klarnade bilden! :)

Enligt deras hemsida finns som sagt inte PE i andra flygplan än deras 787or och några 777. Planet jag skulle åka med vara en A330 enligt bokningsdialogen, men jag kunde ändå boka PE på hemsidan. Kundtjänstpersonen jag pratade med tyckte detta lät konstigt och skulle kolla upp och lovade återkomma. Och efter en timme fick jag höra att deras A330 kommer uppgraderas med PE, och de visste hur premiumkabinerna skulle se ut men inte ekonomikabinerna. Därför gick det att boka (och därför var det massor av platser i ekonomidelen inte bokningsbara) och jag skulle inte vara orolig ifall jag hamnade på ett plan där inte uppgraderingen var färdig, i så fall skulle de lösa det på ett bra sätt som inte gjorde mig besviken sa de.

Så nu vet ni med ifall ni skulle vilja åka med Air Canadas PE någon gång i framtiden.
 
Jag åkte förra veckan med Air Canada B777 i PE mellan Montreal och Heathrow. Var mycket nöjd. Bra säten, bra mat på porslin, bra IFE. Bättre än SAS.
 
Toppen