Senaste nytt

Hilton Miami

MrDollar

Medlem
hej alla! Nybliven medlem i Hhonors och tänkte boka lite nätter hos Hilton för att få status.
Vilket hotell i Miami är det som gäller?
Tänkte va 3 nätter i Miami och sen 2 nätter i Key West, vilket Hilton rekommenderas? Behöver inte vara det absolut dyraste men inte billigast heller. Helst så bra läge som möjligt! Vi är 2 kompisar som reser!

Ha en bra dag alla!
 

Senator

Moderator
Jag bor gärna på Hilton Bentley på Miami Beach som är i mitt tycke, ett av de bästa Hiltonhotellen i Nordamerika. Skall bo där nästa helg och veckan därpå för en konferens.

Jag bodde på The Reach i Key West senast. Bra hotell, bra läge men inte så mycket värde som Diamond.
 
Hilton Bentley på South Beach är riktigt trevligt med optimalt läge, dock inte det billigaste. Som ett budgetalternativ kan jag rekommendera DoubleTree på Key Biscayne, om du har tur blir du uppgraderad till en lägenhet med stort kök, vardagsrum och två sovrum med separata toaletter.
 

palmen

Moderator
Jag bodde på Bentley på South Beach och Conrad i stan. Conrad vinner på alla punkter utom läge enligt mig. Till saken hör att jag är Diamond hos Hilton så man får gratis frukost, uppgraderingar mm som man inte får pm lägre nivåer.
Bentley är allt annat än billigt men ligger bra till om South Beach är vad man vill till.
 

palmen

Moderator
Jag håller med att Conrad är riktigt bra, men för mig är Miami = South Beach :)
Trivdes mycket bättre i Mid town (eller vad det kalals) runt Wynwood. Där finns massor av bryggerier, barer, musik och anat som tilltalar mig mer än en strand :). Absolut inget fel på Betley men prisskillnaden var en bit över 1000 kronor natten när jag var där och min personliga åsikt är att det inte var värt det.
 

ulagun

Medlem
Med tanke på priset bodde vi några nätter Hilton downtown då vi var på utflykter. Därefter avslutade på Bentley.
Downtown var typiskt amerikanskt halvsunkigt Hilton med bedrövlig lounge. Dock bra läge om man ska vistas i centrum.
Bentley var en helt annan värld. Fick dock litet inklämt rum trots Diamond. Beklagade oss och blev uppgraderade till enormt rum med altan.
Nu när SAS börjat köra till Miami funderar vi på resa dit igen.
Hilton hotellen north Miami verkar ha bra priser.
Är det OK där jämfört med med södra delen som vi verkligen gillade?
 

Jonas C

Medlem
IMG_0166.JPG IMG_0172.JPG IMG_0176.JPG Bodde på Vintro Hotel South Beach (Curio Collection) häromdagen. Mycket trevligt boutiquehotell. Bra läge och fantastiskt trevlig personal. Betydligt bättre än de tråkiga cookie cutter Hilton hotellen i Downtown. Betalade $150 per natt inkl tax. Pangpris!
 

011430121

Medlem
Visa bifogad bild 56973 Visa bifogad bild 56974 Visa bifogad bild 56975 Bodde på Vintro Hotel South Beach (Curio Collection) häromdagen. Mycket trevligt boutiquehotell. Bra läge och fantastiskt trevlig personal. Betydligt bättre än de tråkiga cookie cutter Hilton hotellen i Downtown. Betalade $150 per natt inkl tax. Pangpris!
Jag bodde där natten mellan söndag och måndag bor där nu igen natten mellan onsdag och torsdag, @Jonas C är du fortfarande kvar i Miami
 
Toppen