Senaste nytt

Incheckningstider T.ex Barcelona

ulagun

Medlem
Har letat igenom allt om incheckning på SAS hemsidor. Mycket om när man senast ska checka in men inte ett ord om när incheckningen öppnar på deras olika destinationer.
Normalt är det väl två timmar innan avgång förutom de större destinationerna, men det finns undantag T ex där annat * A bolag sköter handlingen åt SAS.
Finns det lista på öppningstider? I så fall var hittar man den?
Konkret fall på lördag hem från BCN sen flight til CPH samt tidig utcheckning från hotellet. Vore skönt att checka in så tidigt som möjligt och slappa i loungen. Så när kan jag tidigast checka in/ lämna bagaget ?
 

palmen

Moderator
Har letat igenom allt om incheckning på SAS hemsidor. Mycket om när man senast ska checka in men inte ett ord om när incheckningen öppnar på deras olika destinationer.
Normalt är det väl två timmar innan avgång förutom de större destinationerna, men det finns undantag T ex där annat * A bolag sköter handlingen åt SAS.
Finns det lista på öppningstider? I så fall var hittar man den?
Konkret fall på lördag hem från BCN sen flight til CPH samt tidig utcheckning från hotellet. Vore skönt att checka in så tidigt som möjligt och slappa i loungen. Så när kan jag tidigast checka in/ lämna bagaget ?
På outstation ska man nog räkna med att det är tidigast 3 timmar innan (kan vara längre tid på longhaul eller där flertalet flighter går under dagen).
 

fcx

Medlem
Tyvärr finns det ingen publik info om när incheckning öppnar. Jag är på kundtjänst lite av och till om att detta borde publiceras, fler får gärna hjälpa till i striden.

Rent konkret. Inom Europa öppnar checkin 2-3 timmar före en avgång, och man kan oftast checka in så länge disken är öppen (även om den är öppen för "fel" avgång). Exempel, avgång till CPH 12:00 och ARN 16:00, då kan man checka in på ARN-flyget redan 10:00 (men 12:30 är disken stängd).
 
Toppen