Senaste nytt

Återbetalning Swiss?

Bokade F-biljetter med Swiss, ca 60 kSEK

Gjorde avbokning över deras First line support två månader före avfärd, kom överrens om belopp etc. De skulle ansöka om återbetalning i mitt namn

Ringde 1 mån senare - ingen återbetalningsansökan var lagd, jag var hänvisad till att göra en själv

Nu tre veckor senare, fortfarande knäpptyst från Swiss

Vad är er erfarenhet med Swiss, hur lång tid kan det ta? Kan jag reklamera via Amex, eller hur skulle ni agera?
 

011430121

Medlem
Har avbokat två Swiss flygningar på grund av inställda flyg
Har väntat på återbetalning på den ena i 8 veckor och den andra 7 veckor, någon som vet hur lång tid det tar att få kreditering hos Swiss nu?
 

flatwhite

Medlem
Har avbokat två Swiss flygningar på grund av inställda flyg
Har väntat på återbetalning på den ena i 8 veckor och den andra 7 veckor, någon som vet hur lång tid det tar att få kreditering hos Swiss nu?
I början av oktober skickade jag in en refund request via webben (för en inställd Swiss F). Ca 3,5 veckor senare fick jag en refund confirmation på hela beloppet och dagen efter fanns pengarna på Amex.
 

Non-stop

Medlem
Gjorde som flatwhite en refund request via webben för inställt flyg i C. Fick refund confirmation efter drygt 2 veckor och dagen efter var pengarna tillbaka på kortet. Detta var i mitten av oktober.
 
Toppen