Senaste nytt

Semi live reserapport: 50 Years Round The World (50YRTW) Trip

TjudöBoy

Medlem
Hejsan vänner,

Tänkte försöka mig på att skriva en semi live reserapport under min kommande jorden runt resa, jag reser ut från Arlanda 05 OCT och kommer tillbaks till Arlanda 05 NOV.
Resan planerade jag under hösten -15/vintern -16 som en 50 års present till mig själv, resan har jag bokat med Lifemiles, Awards samt och lite Avios.
Jag skall försöka skriva lite om mina upplevelser samt posta lite bilder under resans gång då jag har tillgång till internet.
Hoppas någon finner det intressant, vem vet, kanske jag träffar någon av er under resans gång!:)

Resan började 04 OCT 08:30 då jag steg ombord på ett Röd/vitt kryssningsfartyg i Mariehamn, då jag i mitt yrke måste ha x antal resor i farleden in till Stockholm så valde jag att förena nytta med nöje och påbörja resa på detta vis.

IMG_4104.JPG

Oxdjupet närmar sig

IMG_4105.JPG

och trälhavet akterut.

Några timmar senare anlände vi Stockholm och jag tog mig ut till Arlanda och Connect Hotell där natten spenderas, kanske inte det mest spännande hotellet men det fungerar.
 

TjudöBoy

Medlem
Då va man incheckad å klar ända till LAX, gick inte att checka hela vägen till HNL då avgången är längre än 24 h i framtiden. Jag övernattar på Crown Plaza, LAX så d e väl det som ställer till det!?
Sitter i Menzies Aurora loungen å "njuter" av det grandiosa utbudet på deras frukostbord, hoppas BA bjuder på bacon istället... :D
För övrigt så e d väldigt lugnt här tycker jag såhär på morgonkvisten.
 
Toppen