Senaste nytt

bmi Regional - tillhör de någon allians?

Rotorman

Medlem
Har letat på forumet och även bmi.s egen sida och hittar ingen uppgift om att de tillhör någon allians så svaret är väl ganska så säkert nej, men måste givetvis ställa den här bland expertisen ifall jag missat något:

Är de med i någon allians / bonusprogram? Vet att de "tillhörde" BA på något sätt förut?
 

Jacob

Medlem
Så lustigt att just denna fråga dök upp då jag träffade bmi Regional och deras försäljningschef i London häromdagen och pratade just om några av dessa saker (som ev ska bli en liten artikel inom kort).

bmi Regional var tidigare del av flygbolaget bmi som var medlem Star Alliance. Dessa bolag splittrades när British Airways/IAG köpte bmi, bmi Regional blev kvar som självständigt bolag medan bmi nu är en del av British Airways (och finns inte längre som bolag).

De är idag varken med i någon allians eller något bonusprogram.
 

Rotorman

Medlem
Tack för snabbt svar!

Ok.

Hoppas de ansluter sig till något snart, eller kanske drar igång ett eget? De har ju en del linjer i Sverige / Norge / Danmark och verkar ju vilja växa ännu mer.
 

Jacob

Medlem
Hoppas de ansluter sig till något snart, eller kanske drar igång ett eget? De har ju en del linjer i Sverige / Norge / Danmark och verkar ju vilja växa ännu mer.
De kändes väldigt seriösa, satsar på full-service ombord och drar inte bara igång linjer för sakens skull.

Vi får se vad som kommer...
 

Agö

Medlem
Skall flyga med dem i mitten av mars. Återkommer med en recension... :)

Gör det! Jag flög med bmi Regional i ekonomiklass till Edinburgh förra året. Det gör jag inte om. Oerhört slitet och ofräscht flygplan, Embraer 145, med femton års intensivt flygande bakom sig. Man fick en torr trekantsmacka och öl även i ekonomi.
 

Alf

Medlem
De borde ju tillhöra *A men det framgår inte av deras hemsida. Om jag bokar en genomgående biljett NRK-BKK så har BMI flyget från NRK till MUC ett LH nr.

En följdfråga, kan man använda Eurobonus på BMI flygningen?
 

Dr. Miles

Expert
De borde ju tillhöra *A men det framgår inte av deras hemsida.
Nej, bmi (British Midland) har lämnat Star Alliance när British Airways holdingbolag, IAG köpte upp dem.
Sedan bmi delades i två delar. En del som integrerades till British Airways och en del som blev kvar som ett regional flygbolag, bmi Regional (BD).

BMI Baby läggs ner i september | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Slutsats: bmi Regional tillhör inte Star Alliance, inte heller till oneworld (eller Skyteam).
 
Toppen