Senaste nytt

Skandiabanken säger upp samarbetet med SAS Eurobonus

crown

Medlem
Läste ett rykte i en annan tråd och kollade upp detta och hittade följande:
EuroBonus frågor & svar

Kort och gott så kan man tjäna poäng t.om. 31 mars 2017 därefter är det slut på det. Då detta är en stor nyhet så valde jag att starta en ny tråd.

Själv har jag varit supernöjd med kortet som komplement till Amex men det ser ut som det får bli ett SAS Eurobonus World MasterCard framöver. Tråkiga nyheter helt klart då alternativen blir färre!
 

Flixflex

Medlem
Fan, bytte precis bank till Skandia med allt vad det innebär. Får tacka för bra framförhållning från Skandias sida åtminstone när jag ser över alternativ.
 

palmen

Moderator
Riktigt tråkigt, kommer dock inte byta bank för det.
Bra med framförhållning om detta, är ju 6 månader man har på sig att utvärdera sin situation så det hela tycker jag sköts bra i det avseendet i alla fall.

Och att starta en ny tråd i detta ämne är helt klart det enda rätta, sånt här ska inte försvinna in i andra trådar.
 

olo

Medlem
Jag får se om jag byter bank, men de ligger inte så bra till längre - tyvärr. Har varit mycket nöjd. Det jag däremot kommer att göra är att säga upp kreditkortet per 31/3 och styra de utläggen till ett annat kort, på ett annat institut. Kanske till SAS MC, men mycket kan hända fram till dess.
 

Jonas C

Medlem
Väldigt trist då jag bytte till Skandiabanken bara för ett år sedan. Är dock rätt nöjd med dem som bank, så kommer nog stanna kvar.
 

Kevinator

Medlem
Jag har varit kund hos Skandiabanken i 15 år och är nöjd. Synd att de avslutar samarbetet med EB. Finns det någon förhoppning givet att det står att samarbetet i nuvarande form avslutas.. det kan ju dyka upp något annat längre fram. Kanske lite förhastat att säga upp nu? Poängintjäningen pågår ju fram till 31/3 trot allt.
 

Fredrik

Medlem
Själv har jag varit supernöjd med kortet som komplement till Amex men det ser ut som det får bli ett SAS Eurobonus World MasterCard framöver. Tråkiga nyheter helt klart då alternativen blir färre!

Nästa fråga är hur länge du kommer att kunna tjäna pengar på det kortet. Intjäning via kreditkort är under press från nya lagar som förhindrar kreditkortsbolagen att ta ut hur höga (vissa) avgifter som helst. Då finns det mindre pengar att finansiera poängköp.
 
Toppen