Senaste nytt

Lägsta antalet rader i Plus ni varit med om?

Delayed

Medlem
Jag flyger både Plus och Go beroende på priser och andra omständigheter. Har aldrig direkt funderat över fördelningen av platser men tycker högst subjektivt att kanske 25 procent brukar vara Plus och resten Go.

Flög dock SK1768 hem från Prag igår och där sattes ett nytt personligt bottenrekord för mig avseende plusrader. Planet hade en halv rad med plusplatser, 1D, E och F i en 738. Det kändes smått komiskt att vara en av tre "lyxlirare" :) i den annars mer eller mindre fullsatta Go-kärran. Även personalen verkade tycka att situationen var lite ovanlig och de skämtade glatt när de levererade oss tre den varma handduken med kommentaren "här kommer lyxen". :p

Ni som reser mer med SAS, är detta vanligt och förekommer det till och med pluslösa kabiner?
 
Jag flyger både Plus och Go beroende på priser och andra omständigheter. Har aldrig direkt funderat över fördelningen av platser men tycker högst subjektivt att kanske 25 procent brukar vara Plus och resten Go.

Flög dock SK1768 hem från Prag igår och där sattes ett nytt personligt bottenrekord för mig avseende plusrader. Planet hade en halv rad med plusplatser, 1D, E och F i en 738. Det kändes smått komiskt att vara en av tre "lyxlirare" :) i den annars mer eller mindre fullsatta Go-kärran. Även personalen verkade tycka att situationen var lite ovanlig och de skämtade glatt när de levererade oss tre den varma handduken med kommentaren "här kommer lyxen". :p

Ni som reser mer med SAS, är detta vanligt och förekommer det till och med pluslösa kabiner?
Det händer ibland att det bara är en rad. Det varierar med sträcka och tidpunkt, t ex tidig lördag eller söndag morgon är det ont om plusresenärer. Reser sällan i go så har aldrig varit med om flight utan plus.
 

Agö

Medlem
Jag har varit ensam i Plus över åtta rader (till Bristol 2014).

Har aldrig direkt funderat över fördelningen av platser men tycker högst subjektivt att kanske 25 procent brukar vara Plus och resten Go.
Helt klart beroende på linje. Blev något besviken i morse när det bara var 18 rader Plus på SK400 (CPH-ARN). Det är inte ovanligt att 25 rader avdelas för Plus och att det är upp emot 100 pax i Plus på denna typ av avgångar.
 

Anfield

Medlem
Tycker att varje gång jag flyger till Köpenhamn eller Oslo är det nästan halva planet som är PLUS till Gdansk typ två tre rader.
 

Wendestam

Medlem
Har varit med om en rad Plus ett antal gånger, ofta på så kallade "semesterrutter" som till Palma, Nice, Athen etc. Eller inrikes en lördag och också ganska vanligt.

En gång satt jag dock på sista raden i Business, rad 31 (av 33) på en MD80. Det var tider det :) (ca 15år sedan)

upload_2016-10-4_12-47-59.png
 

olo

Medlem
Helt klart beroende på linje. Blev något besviken i morse när det bara var 18 rader Plus på SK400 (CPH-ARN). Det är inte ovanligt att 25 rader avdelas för Plus och att det är upp emot 100 pax i Plus på denna typ av avgångar.
Jag bokade om en CPH-ARN-flight en kväll i vintras och hamnade då på rad 28. Det är mitt rekord.
 
Toppen