Senaste nytt

Byta från mastercard till Amex premium

Tobbeee

Medlem
jag ska byta kort till ett amex premium tänker jag.
Hur gör jag rent praktiskt för att byta och behålla mina intjänade poäng.
Är det något speciellt eller kan jag bara avsluta mitt mastercard.

Jag vill helt enkelt behålla poängen jag har idag fast jag byter från seb mastercard till amex premium!
 

palmen

Moderator
jag ska byta kort till ett amex premium tänker jag.
Hur gör jag rent praktiskt för att byta och behålla mina intjänade poäng.
Är det något speciellt eller kan jag bara avsluta mitt mastercard.

Jag vill helt enkelt behålla poängen jag har idag fast jag byter från seb mastercard till amex premium!
Poängen finns ju på ditt sas konto och inte på mastercard eller amex.
Poängen förs ju över oavsett vilket kort du har så du kommer aldrig bli av med dom för att du säger upp ett kort
 

jumbooze

Medlem
Hej Tobbeee,

Jag utgår från att du har ett Sas Mastercard från SEB?
Isåfall så får du de poängen du har intjänat överfört till ditt Eurobonuskonto.
För säkerhets skull skulle jag vänta tills dessa har skickats över till SAS innan jag avslutat mastercard.
 

Tobbeee

Medlem
Men då måste jag få samma EB-nummer på mitt amex som jag har på mitt mastercard? Eller är poängen bars kopplade till mitt namn kanske?
 

jumbooze

Medlem
Men då måste jag få samma EB-nummer på mitt amex som jag har på mitt mastercard? Eller är poängen bars kopplade till mitt namn kanske?
Hej,
Du bör bara ha ett Eurobonuskonto och när du söker så anger du att du redan har ett konto och vilket eurobonusnummer du har.
Eller menar du att du idag har flera Eurobonuskonton hos SAS?
Man kan alltså ha flera kort som alla pekar till sitt SAS konto (Eurobonuskonto)
 

Tobbeee

Medlem
Nej jag har bara ett konto.
Det var lite det jag undrade, om jag behövde ange mitt EB-nummer.

2-4-1 vouchern, hur får man den ? Skickas den hem eller får man din till sitt EB-konto?
 

JSQ

Medlem
Nej jag har bara ett konto.
Det var lite det jag undrade, om jag behövde ange mitt EB-nummer.

2-4-1 vouchern, hur får man den ? Skickas den hem eller får man din till sitt EB-konto?

Den finns på ditt EB-konto. Du får även hem ett brev där det stått att du fått den där det även står giltighetstid på om jag inte missminner mig helt. Jag har i alla fall slängt mina brev.

Går även att se om man söker bonusresor på sas.se att man har en, men inte hur många man har om man har flera. Exempel:

241.png
 
Toppen