Senaste nytt

Stockholm - Montréal maj 2017

Hachans

Medlem
Jag behöver åka en sväng till Montréal i maj nästa år, och skulle behöva få lite förslag på hur jag bäst tar mig dit. Utresan vill jag ha snabbast möjliga, hemresan kan vara lite kreativ om det finns utrymme för det.

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Montréal
  • När vill/behöver du resa ut? 16 maj (inte flexibelt, måste vara på plats så fort som möjligt och kan inte åka på måndagen på grund av ankommande interkontinentalt flyg från annat håll - fråga inte...)
  • När vill/behöver du komma hem? 20-21:e maj (det är flexibelt)
  • Hur länge vill du vara borta? 4-5
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Premium ek
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance helst
  • Vad är din budget? (per person) 10-15 000. Kan ta längre restid med högre komfort.
  • Vad är det viktigaste för dig? Komfort på utresan på grund av behöver vara pigg på mässan jag ska till när jag kommer dit.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? På hemresan möjligen, men helst inte i USA.
 

Jompa

Medlem
Finns för 11938 de dagarna du söker, dit med lufthansa, hem med air canada och sas, hittade via google flights och sen till air canada's hemsida. Samtliga flyg i PE.
 
Jag var där förra veckan. Flög dit med Lufthansa via Munchen, 11.40 från Arlanda och framme 18.40. Bra avgång eftersom man inte behöver upp i ottan. Och bara att ta sig till ett hotell för att gå och lägga sig. Åkte ECO men för mig var det helt OK.
Hemresa med Air Canada via Heathrow. Avgång 20.05 och hemma 14.05. Tiden medgav hel arbetsdag Montreal och att det blir lättare att somna i stället för de flighter som går vid 17 med LH.. Nackdelen att åka via London är att det blir en kort natt. Åkte Premium Economy och var mycket nöjd, bra säten och bra mat.
Bra också att slippa byten i USA.
 

Hachans

Medlem
Jag var där förra veckan. Flög dit med Lufthansa via Munchen, 11.40 från Arlanda och framme 18.40. Bra avgång eftersom man inte behöver upp i ottan. Och bara att ta sig till ett hotell för att gå och lägga sig. Åkte ECO men för mig var det helt OK.
Hemresa med Air Canada via Heathrow. Avgång 20.05 och hemma 14.05. Tiden medgav hel arbetsdag Montreal och att det blir lättare att somna i stället för de flighter som går vid 17 med LH.. Nackdelen att åka via London är att det blir en kort natt. Åkte Premium Economy och var mycket nöjd, bra säten och bra mat.
Bra också att slippa byten i USA.

Ja, bra tips med hemresan! Problemet med ditresan är att jag behöver komma dit så snart jag kan på tisdagen. Air Canada hade ett flyg som var inne vid lunchtid såg jag. Vet inte om det går att åstadkomma bättre?

Finns för 11938 de dagarna du söker, dit med lufthansa, hem med air canada och sas, hittade via google flights och sen till air canada's hemsida. Samtliga flyg i PE.

Får kolla upp det! Tack! :) Kunde ju vara kul att prova en annan premiumprodukt på vägen hem när man har mindre bråttom.
 
Toppen