Senaste nytt

Bokförs EuroBonus poängköpet på ett annat datum än köpdatumet?

Dr. Miles

Expert
Jag köpte 2.000 EuroBonus extrapoäng i samband med SAS 70 årsjubileum poängrabatt kampanj.

Det märkliga är att köpet bokfördes 7:e maj 2016 trots att jag köpte poängen 7:e september 2016. :confused:

På mitt kontoutdrag:

Jag köpte 2.000 extrapoäng 7:e september 2016 innan jag bokade en bonusresa till Shanghai.
Jag har till och med ett bekräftelse email från SAS med datum 7:e september 2016.

Screenshot20160930 03 SK.png


Screenshot20160930 04 SK.png


Jag har inte köpt 2.000 extrapoäng 7:e maj 2016 men enligt kontoutdraget är det.

Screenshot20160930 02 SK.png


Är detta vanligt när man köper SAS EuroBonus extrapoäng?
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Så att köpa på sig några baspoäng precis i början av intjäningsåret är med andra ord en ganska dum idé om man vill att det skall hamna på innevarande år. Nu vet jag inte varför man skulle vilja det... :cool:
 

NotRyan

Medlem
Så att köpa på sig några baspoäng precis i början av intjäningsåret är med andra ord en ganska dum idé om man vill att det skall hamna på innevarande år. Nu vet jag inte varför man skulle vilja det... :cool:
Precis, och det upplyser SAS om också :)

När du köper baspoäng kommer poängen att dateras 123 dagar tidigare än inköpsdatum. Anledningen till detta är att en del medlemmar upptäcker att de vill köpa baspoäng efter att deras kvalificeringsperiod tagit slut. Det är endast möjligt att köpa baspoäng up till 3 månader efter att kvalificeringsperioden tagit slut.

Om du i din, just startade kvalificeringsperiod, vill köpa baspoäng för att snabbare uppnå en högre medlemsnivå, måste du vänta 123 dagar in i din kvalificeringsperiod innan du genomför köpet av poäng. Om du köper poängen innan 123 dagar har gått kommer poängen påföras på din tidigare period.
 
Last edited:
Toppen