Senaste nytt

Hotellrum i Bryssel 9-12 december för 2 vuxna 1 barn?

Maja

Medlem
Tänkte tillbringa en hel i Bryssel och gå på julmarknad och köpa lite choklad, men har aldrig varit i Bryssel och har inte den blekaste aning om vart vi ska bo.

Så alla rekommendationer på saker att se och göra samt var vi bör bo tar vi tacksamt emot.

Har läst om olika muralmålning med olika seriefigurer etc. som vi givetvis tänkte försöka pricka in. Sedan är ett besök på Winter Wonders givet.

Behöver ett rum för 2 vuxna och 1 barn (7 år).

Har Diamond hos Hilton och Best Western.

Tack på förhand!
 
Tintin-museet (eller egentligen Herge-museet) har jag hört mycket positivt om - om man gillar Tintin såklart. Har inte varit där själv och märker när jag kollar länken att det inte ligger i Bryssel dock verkar det finnas direkttbussar.

Musée Hergé - Visiting - Practical information

Finns även det här i centrala Bryssel, rätt mycket Tintin, blev dock inte så imponerad när jag var där i våras.
Home — The Belgian Comic Strip Center - Museum Brussels
 
Hilton Grand Place har jag bott på några gånger. Det ligger bra, och riktigt smidigt med tåget precis bredvid till och från flygplatsen. Dessutom brukar de vara frikostiga med uppgraderingar.
 

Coalcandy

Medlem
Tintin-museet (eller egentligen Herge-museet) har jag hört mycket positivt om - om man gillar Tintin såklart. Har inte varit där själv och märker när jag kollar länken att det inte ligger i Bryssel dock verkar det finnas direkttbussar.

Musée Hergé - Visiting - Practical information
Tintinmuseet är fantastiskt kan jag säga av egen erfarenhet! Som ovanstående nämner är det en bit dit, men det mesta är ju rätt nära i Belgien :) Jag åkte tåg dit och promenerade från stationen. Tåget hade ett byte på vägen och tog drygt en timme.
 

Agö

Medlem
Om det är första gången i stan tycker jag att du ska bo i nedre delen. Då har du också nära till den huvudsakliga julmarknaden i staden, Plaisirs d'Hiver där merparten sker runt Grand Place, Börsen, Place de la Monnaie och Place Sainte-Catherine.

Visitbrussels.be, le site officiel du bureau du tourisme et du mice de Bruxelles.

Vill ni bo på ett bra hotell kan jag rekommendera Amigo.

Hotel Amigo - 5 Star Luxury Hotel in Brussels - Rocco Forte

Nästa gång ni besöker stan ska ni absolut bo runt Louise.
 

Maja

Medlem
Om det är första gången i stan tycker jag att du ska bo i nedre delen. Då har du också nära till den huvudsakliga julmarknaden i staden, Plaisirs d'Hiver där merparten sker runt Grand Place, Börsen, Place de la Monnaie och Place Sainte-Catherine.

Visitbrussels.be, le site officiel du bureau du tourisme et du mice de Bruxelles.

Vill ni bo på ett bra hotell kan jag rekommendera Amigo.

Hotel Amigo - 5 Star Luxury Hotel in Brussels - Rocco Forte

Nästa gång ni besöker stan ska ni absolut bo runt Louise.

Men första gången så rekommenderas inte boende runt Louise?

Turistbyråns sida har jag varit inne ochläst en del på, men ska läsa mera där!

Ska kollin hotelltipset. Tackar för input so far! :)
 

Maja

Medlem
D
Tintinmuseet är fantastiskt kan jag säga av egen erfarenhet! Som ovanstående nämner är det en bit dit, men det mesta är ju rätt nära i Belgien :) Jag åkte tåg dit och promenerade från stationen. Tåget hade ett byte på vägen och tog drygt en timme.

Då ska jag kolla närmare på det helt klart!
 
Toppen