Senaste nytt

96 timmar, 23.534 miles, 1 hotellnatt, 3 long-haul Första klass, 2 short-haul Business class

sepbemi

Medlem
När devalveringen av American Airlines poäng blev aktuell och jag förstod att framöver blir det endast poängbokningar på Star Alliance via SAS Eurobonus beslöt jag mig för att försöka boka 2 st flygbolag i första klass som jag inte hade åkt med tidigare; Japan Airlines och Qantas.
För att få största möjliga (?) utväxling på de nyttjade poängen fick jag till följande bokning:
ARN-LHR, BA, Business
LHR-HND, JL, First
NRT-SYD, JL, First
SYD-LHR, QF, First
LHR-ARN, BA, Business
Bokningen gick på 160.000 poäng och 2.341 (!) kr.

Totalt blev det 23.534 miles (95% av jorden runt om jag har räknat rätt…)
Jag får svårare och svårare att få med min fru på dessa resor då hon har ledsnat på att flänga kors och tvärs, jag skulle tydligen vara tacksam för att hon följde med till Dubai i somras med Etihad first class apartment…

Jag ska försöka att skriva en semi-live rapport från denna resa, foton och text kommer från en iPhone så ni får ursäkta ev felstavningar och autocorrect.
 
Dum fråga kanske men är det dags för resan nu på en gång eller är det något vi har att se fram emot senare? "Den som väntar på något gott..." i all ära men det här låter som en rapport jag vill läsa snarast! Trevlig resa!
 

sepbemi

Medlem
Arlanda T2, Aurora lounge
Efter en snabb taxiresa med Taxijakt.se är jag nu i Aurora loungen
590b856a097988b100b3b4c41143a1da.jpg

Blev bara incheckad till LHR då mina två nästa flighter är med Japan Airlines (JAL), löser sig säkert på Heathrow. Gjorde ett försök att ladda ner JAL-appen men det var bara på japanska (eller så lyckades jag inte helt).
Får se om jag blir lite hungrig, nästa flight är 12.10, vet någon vad British Airways serverar i Club Europe runt lunchtid?
 
Toppen