Senaste nytt

Till Mauritius i ekonomiklass

Hallå,
Familjen ( 2 vuxna och 2 barn, 6 och 8 år) planerar en 2 veckors resa till Mauritius under vintern. Ekonomin tillåter tyvärr inte något annat alternativ än att flyga ekonomiklass reguljärt eller premiumclass på Fritidsresors Dreamliner. Min fråga är nu, vilket bolag har den bästa ekonomiklassen av de som flyger hyfsat smidigt till Mauritius? De som jag har tittat på är följande;
British Airways
Air France
Emirates

Eller ska man satsa på charterflyg med Fritidsresor och då i premiumclass?

Tacksam för den hjälp jag kan få.
 
Tack för input!
Emirates lockar absolut! Såg att de flyger A380 sista biten...Men det blir en ganska lång mellanlandning i Dubai mitt i natten. Tror inte att barnen och frugan uppskattar detta tyvärr.
 

AABack2ARN

Medlem
British Airways inkluderar väl flygplatsbyte i London (mellan LHR och LGW) så det tror jag inte kan anses som smidigt.

Air France samarbetar med Air Mauritius på sträckan Paris CDG - Mauritius. Vet inte hur komforten är där.
 

Treo

Medlem
Både Air France och Air Mauritius var, efter omständigheterna, bra när vi reste med dem i Economy för drygt 10 år sedan.
Har ni kanske möjlighet till Premium Economy (AF)? Ena vägen?
Några tusen dyrare per person enkel väg, men lyxkänslan kan kanske ge dig "statuspoäng" hos resten av familjen under lång tid ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Air France kör väl någon form av "turistplan" till bland annat Mauritius som har betydligt färre platser i Business samt ingen First och därmed rymmer betydligt mer passagerare. Är komforten i ekonomiklass den samma som på deras vanliga plan som exempelvis flyger till USA?
 

ZZZebra

Medlem
Air France kör väl någon form av "turistplan" till bland annat Mauritius som har betydligt färre platser i Business samt ingen First och därmed rymmer betydligt mer passagerare. Är komforten i ekonomiklass den samma som på deras vanliga plan som exempelvis flyger till USA?

Exakt, Air France har några 777:eek:r som är konfigurerade för leisure-destinationer, bland annat Mauritius och Västindien.

Har själv flugit AF till Mauritius och individerna varierar, ibland känns det supertrångt och ibland får man en "vanlig" långdistanskärra och då blir resan mer uthärdlig. Och mina erfarenheter är i Economy på sträckan.

Tycker att det varit ganska usel service och skulle helt klart rekommendera andra bolag, t ex Emirates
 

rlager

Medlem
Jo fast då har vi löst det genom att boka in 8 timmar i Dubai och bokat in flygplatshotellet airside. Kommer fram till Dubai sent på kvällen, sover gott i en skön säng direkt på flygplatsen utan att behöva lämna terminalen och sedan frukost, utvilade och vidare direkt på morgonen till Mauritius. 2 x 6 timmar i economy med en god natts sömn emellan känns betydligt bättre än 12 timmar mer eller mindre i sträck. Då blir det bara dagflygning när man kan titta på film istället för att försöka sova i sätet.

Tack för input!
Emirates lockar absolut! Såg att de flyger A380 sista biten...Men det blir en ganska lång mellanlandning i Dubai mitt i natten. Tror inte att barnen och frugan uppskattar detta tyvärr.
 
Toppen