Senaste nytt

Dags för RTW first!!!

Matsson

Medlem
Hej alla!
Har just via ebpoäng fraktat hem luspank Dotter MatssonBKK-SFT efter 7 mån luffning,sovandes på glesspikad bambu och stampat jordgolv samt ätandes ris,gräs och grus. Pappa Matsson har beslutat att visa på andra änden av skalan. Jag har lusläst diverse trådar, speciellt AHO´s initierade ledtrådar och beslutat följande:
AONE4 med följande routing och bolag:
KRT-LHR royal jordanian biz.
LHR-LAX ba first
LAX-NRT aa first
HND-HKG CX first
HKG-SIN CX first
SIN-LHR QF first

Denna lilla utflykt går att genomföra på 10-12 dagar eftersom vi alltid har ont om tid, och bör generera en hyfsad tripreport om jag investerar i ny kamera.
Intressant blir också TK economy till Khartoum...Vi avser stanna 2-3 nätter på vissa stop. behöver input avseende routing. Vi har inget behov av att uppnå status på one world, men misstänker att vi bör nå guld på denna resa. Har läst på detta forum att AA first snarast är att jämföra med Norwegian i servicenivå.....Någon som har förslag på alternativ routing och slippa amerikanskt bolag, dock vill vi gärna routa via japan.
Mycket tacksam för alternativa förslag inom budget c:a £6000 per pax.
Målet är självklart att testa bra first på så många kvalitetsbolag som möjligt inom rimlig tid(14-18dagar)
planerad resa c:a november
mvh
matsson
 

Dr. Miles

Expert
Det ser trevlig ut!

Har läst på detta forum att AA first snarast är att jämföra med Norwegian i servicenivå.....Någon som har förslag på alternativ routing och slippa amerikanskt bolag, dock vill vi gärna routa via japan.

Du kan flyga med Japan Airlines(JL) mellan Los Angeles och Tokyo och de har First class på rutten.
 
Hej alla!
Har just via ebpoäng fraktat hem luspank Dotter MatssonBKK-SFT efter 7 mån luffning,sovandes på glesspikad bambu och stampat jordgolv samt ätandes ris,gräs och grus. Pappa Matsson har beslutat att visa på andra änden av skalan. Jag har lusläst diverse trådar, speciellt AHO´s initierade ledtrådar och beslutat följande:
AONE4 med följande routing och bolag:
Tror du att det är en bra idé? Man luffar i SEA/Afrika/Sydamerika inte för att man har inget annat att göra utan för att det är en utmaning. När mån får allt serverat så har man svårt att uppskatta och värdera. Men framförallt är det svårt att visa en uppskattning.
Lycka till! Jag vill gärna veta allt om denna projekt, för antar att något liknande väntar mig i framtiden.
 
Vi har inget behov av att uppnå status på one world, men misstänker att vi bör nå guld på denna resa. Har läst på detta forum att AA first snarast är att jämföra med Norwegian i servicenivå.....Någon som har förslag på alternativ routing och slippa amerikanskt bolag, dock vill vi gärna routa via japan.
På Flyertalk fanns den en detaljerad triprapport om en MR med AA och partners. Enligt bilder och vad jag har läst så såg det inte ut att vara horribel :), men självklar inget att skryta med. Jag hade läst fel och av en konstig anledning trodde att bilderna på maten från CX var på AA. My bad, maten på AA kallades "rubbish"
 
Last edited:

Matsson

Medlem
Ber att få ursäkta mitt ironiska upplägg. Dotter Matson har rest med familjen i hela sitt liv. Den komiska poängen ligger i att hon självklart på sin första egna resa upplever mer med egen lowbudget under lång resa istället föratt resa med familjen i biz. Det är inte alls säkert att hon uppskattar first lika mycket som pappan......Har själv tillbringat åtskilliga månader på stampat jordgolv och njutit av det.
 
Toppen