Senaste nytt

Stockholm - Goa

BOTL

Medlem
Vore tacksam för lite tips från er som reser mycket eller lite till dessa trakter.
Svårt att veta vilket bolag man ska satsa på och om 2 eller 3 stop är att föredra.

Ska fira tioårsjubileum med frugan så vill gärna att det blir så bra som möjligt.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Goa
  3. När vill/behöver du resa ut? 20-22 januari 2017
  4. När vill/behöver du komma hem? Jag måste jobba från den 7:e februai så gärna hemma 2017-02-06
  5. Hur länge vill du vara borta? 14 dagar +/- 2dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business/First (helst business)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? sas / Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) poängresa (har 170000 på sas och 2-4-1 voucher)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Bra platser och upplevelse ombord, vi reser väldigt sällan i business så gärna en bra upplevelse med ett bolag som ni rekommenderar
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? UAE ett par timmar vore trevligt men inte alls viktigt
 
Last edited:

jerixon

Medlem
Air India har ju fått mkt kritik men i en av de senaste rapporterna här på forumet så verkar de har rykt upp sig.
Annars finns ju brussels airlines, swiss, turkish m.m om man vill flyga något annat.
Skulle nog försöka få så kort inrikesstopp som möjligt.
Satt och skissade på en GOA resa själv för ett tag sedan men det blir nog inte av iår, men nästa år ska jag försöka komma iväg :)
 

rvarttinen

Medlem
På punkt 3. menar du december? Tänkte på det angivna datumen när du behöver vara hemma igen.
Nu vill du dels flyga med Star Alliance, och Qatar har väl haft sin rea, men undrar inte om Emirates fortfarande har bra priser i affärsklass?
 

BOTL

Medlem
På punkt 3. menar du december? Tänkte på det angivna datumen när du behöver vara hemma igen.
Nu vill du dels flyga med Star Alliance, och Qatar har väl haft sin rea, men undrar inte om Emirates fortfarande har bra priser i affärsklass?

Jag får inte boka där eftersom det är awardresa enligt Amex bokningspersonal.

Missade fylla i rätt datum men åtgärdat nu.
 

BOTL

Medlem
Air India har ju fått mkt kritik men i en av de senaste rapporterna här på forumet så verkar de har rykt upp sig.
Annars finns ju brussels airlines, swiss, turkish m.m om man vill flyga något annat.
Skulle nog försöka få så kort inrikesstopp som möjligt.
Satt och skissade på en GOA resa själv för ett tag sedan men det blir nog inte av iår, men nästa år ska jag försöka komma iväg :)

Jo det vore ju smidigast men ett par timmar nånstans verkar vara ett måste och då föredrar jag Europa/Doha/Dubai där de har schysta louger men tacksam för andra tips.

Läste som du nämner att många klagar på Air India.....det känns ju inte alls roligt att boka med dem då.
 

jerixon

Medlem
Jo, fast har även läst en del som lovordar dem mkt.
Jag hade varje fall testat dem åt ena hållet för att bilda min egen uppfattning och sedan flugit någon annan carrier i alliansen andra hållet :)
Just my 5 cents

Jo det vore ju smidigast men ett par timmar nånstans verkar vara ett måste och då föredrar jag Europa/Doha/Dubai där de har schysta louger men tacksam för andra tips.

Läste som du nämner att många klagar på Air India.....det känns ju inte alls roligt att boka med dem då.
 

Mr Planning

Medlem
Star Alliance, då borde väl Lufthansa till DEL/BOM och ett inrikesflyg (med Kingfisher helst) vara ett bra val?

Så får ni dessutom gå på lite "loungesafari" :cool:

Air India?, då börjar Indien resan redan på flyget, tänk på det...
 

nissefalk

Medlem
Min fru är från Goa och jag har bokat en del biljetter dit, lite observationer från min sida utan att kanske bidra med priser eller tillgång för just dina datum.

Qatar är i stort sett de enda från Europa som flyger direkt till Goa (via Doha då alltså), det är dock oftast ganska mycket dyrare än att åka till Bombay eller Delhi. Vi har oftast bokat till någon av dessa destinationer och sedan köpt separat biljett till Goa. Om du nu inte hittar någon award biljett så kan du kanske kolla på apollo.se de hade tidigare paket resor direkt från Stockholm till Goa där man då kunde köpa bara flygstol om man vill det, men, då blir det ju charter...dessutom var det i alla fall tidigare ett technical stop på vägen för tankning.

Emirates flyger inte från Dubai till Goa, när vi bodde i Dubai fanns det inga direkt flyg till Goa det blev oftast att boka via Bombay, tror det finns direkt flyg från Sharjah till Goa med Air Arabia.

Air India är oftast försenat Bombay Goa har i stort sett aldrig flugit i tid med dom på den sträckan, något att tänka på om du bokar separata inrikes biljetter.

Senaste 2 resorna har jag bokat med British airways från Göteborg via London och Bombay eller Delhi, med BA kan man få med inrikes delen på samma bokning med antingen Air India eller Jet Airways, Jet är att föredra men man får inte med sig sitt extra bagage från BA på inrikes delen vilket kan vara irriterande, med extra bagage menar jag silver eller guld status på BA som får extra incheckat bagage.

Min rekommendation är nog att försöka hitta en Star Alliance biljett till Bombay eller Delhi och köpa en separat inrikes biljet direkt med Jet Airways, Air India eller Indigo.

Om ni inte varit och sett Taj Mahal så kan jag rekommendera att flyga till Delhi och åka ner till Agra och sedan till Goa en dag eller 2 senare, väl värt den extra svängen.

Hoppas du hittar ett bra alternativ, det är fint i Goa vid den tiden på året.
 
Toppen