Senaste nytt

Flyg intra Tanzania (Zanzibar& Safari)

jimmy_h

Medlem
Planerar safari i Tanzania och tänkte inleda med Zanzibar.
Någon som flugit i Tanzania, finns flygbolag att rekomendera?
Förslagsvis blir det OpenJaw ET eller TK med routing ARN-ZNZ och JRO-ARN.
Tar gärna emot tips och förslag
 

freppa87

Medlem
Också provat Precision Air mellan Dar Es Salaam och Zanzibar och det var bra vad jag minns. 12 minuter aktiv flygtid eller liknande och bra pris, under 500kr ToR bokat med kort varsel.
 

jolmic

Medlem
Skulle flyga med Precision Air från Arusha till Zanzibar. Dagen före fick vi veta att flyget är inställd och vi får flyga från Kilimanjaro. Åkte till deras kontor och frågade hur de skulle lösa transporten till flygplatsen, eftersom den ligger betydligt längre bort (vi bodde i Arusha). Det är ert problem, sa de. Efter någon timma ringande och tjafsande fick vi gratis transport till Kilimanjaro. Det gällde inga stora pengar, men jag tycker att flygbolagen måste ta sitt ansvar. Har inget att anmärka på själva flygningen.
 

jolmic

Medlem
Jag råkade ut för samma sak! Flyget från Arusha blev inställt medans vi satt på flygplatsen och väntade. Men då körde de alla i en stor buss till Kilimanjaro.
Arusha flygfält såg i nte så spännande ut, så egentlingen borde vi vara glada ay vi fick reda på att flyget var inställt dagen innan. Våran safari guide visste inte ens att P. Air hade kontor i Arusha så han körde oss direkt till Arusha flygplatsen. Haa... där hade de ingen koppling till P. Air
Han fick fråga sig till var vi skulle vända oss till. Då fick han veta att det finns ett HK mitt i Arusha. Allt som allt , resa med P. Air är spännande
 

gawik

Ny medlem
Jag åkte en del med FastJet som använde sig av Airbus A320, fungerade mycket bra och var billiga. Någon av fighterna var i 10 pers i hela kabinen.

Jag hade skippat Zanzibar och åkt till Mafia istället, mycket trevligare ö. Går att få bra priser dit och är inte mycket turister där. Pratar du med biljettkontoret på flygplatsen kan du få lokalt pris, halva mot utlänningar betalar.

Ngorongoro är ett måste, skulle säga det var den bästa parken i Tanzania, Serengti är bra men mycket folk, Tarangire gillade alla jag var dem samt Lake Manyara.
 
Toppen