Senaste nytt

Novotel Göteborg blir Best Western Plus Waterfront

JacobGBG

Medlem
Bra förvärv av Best Western, detta är en mycket fräsch property med starkt plus av nära tillgång till anrika Sjömagasinet och snyggt läge vid foten av älvsborgsbron. Enda minuset är att det är en liten bit från centrum.
 

David

Medlem
Tre ibis kvar i Stockholmstrakten, det är väl allt som är kvar av Accor i Sverige? De lär ju snart vara borta också...
 

FF#1

Medlem
Ja det är märkligt att de inte har lyckats hålla sig kvar här, precis som IHG har försvunnit så verkar även Accor försvinna från landet.
 

Palazzi

Medlem
O samtidigt har de en plan för massiv expansion till 2019. Nästan alla länder utom norden...

Lite synd för mig, som kan bo på Accor på alla jobbresor, utom inom Sverige.
 

Elberto

Medlem
Vänner!

Bo på Novotel i Gbg just nu. Fick precis höra från receptionen att hotellet hoppar ur Accor-kedjan fr.o.m. januari 2017. Själv är jag mycket besviken över detta. Det finns ju nästa inga Accor hotell kvar i Sverige kan man tycka.
Har ingen officiellt källa så klart men jag lita på vad de säga till mig här.
Försökte precis boka ett rum via Accors hemsida för januari, men ingen tillgänglighet finns för hela månaden. :(:(:(
 

pswe

Medlem
Trist att Accor i princip helt släpper Sverige. Visst kan jag också se bättre länder att investera i men Accor är svaga i Norden nu. De måste ju räknat på Scandic flera gånger redan. Och om inte det passar in väntar väl generationsskiften både i Thon och Elite framöver. Känns som konsolideringen kommer att komma, vågar Accor?
 
Toppen