Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Smuffe

Medlem
Copy/paste någon ur dessa trådar:

Regelverket (EG) 261/2004 - Mallar för brev samt svar från flygbolagen | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

EU261/2004 Kompensation Fusklapp. Bra att ha på flygplatsen | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det lär förhoppningsvis inte dröja allt för länge innan de svarar något i stil med:

"Dear Mr. Walle33,

We are sorry for the delay that occured.
We have compensated you accordingly with 600 Euro regarding EC 261/2004.
Your money will arrive to your account within 14 days.

We hope to see you on board a Brussels Airlines flight soon again.
Have a great day!

Sincerely,

Customer Service
Brussels Airlines"

Ha det fint och lycka till.
 

walle33

Medlem
Brussels vägrar ge sig. Först skriver dem att man har rätt till kompensation enligt 261/2004. De har höjt sitt bud från 125€ till 250€ nu efter mitt senaste mail. Bad om förklaring till varför de inte ersätter mig med 600€. Fick detta som svar, se bild. Vad borde jag göra nu?
 

Attachments

  • IMG_0359.PNG
    IMG_0359.PNG
    133,3 KB · Visningar: 191

agehall

Medlem
Du får ta och vara lite pedagogisk och förklara att detta orsakade att du missade en connection och därför är förseningen på en längre sträcka totalt sett.
 

Johanna

Medlem
Stämmer de här nivåerna fortfarande?
Cash compensation is a payment of:

  1. 250, in the case of a type 1 flight = 2 h
  2. 400, in the case of a type 2 flight = 3 h
  3. 600, in the case of a type 3 flight = 4h
 
Toppen