Senaste nytt

Kina introducerar 72 timmar visumfri vistelse i Peking & Shanghai

gklinga

Ny medlem
Stort tack, det ser ju att stämma! Undras då bara om även SAS personal går in på KLM:s hemsida för att hitta information...o_O SAS egen visuminfo är rätt knapphändig, om man säger så. Men tack igen för tipset om denna Timatic-entré!
 

Dr. Miles

Expert
Stort tack, det ser ju att stämma! Undras då bara om även SAS personal går in på KLM:s hemsida för att hitta information...o_O SAS egen visuminfo är rätt knapphändig, om man säger så. Men tack igen för tipset om denna Timatic-entré!
Som sagt, check-in/gatepersonal har tillgång till samma källa (TIMATIC) så behöver du inte att be dem att kolla KLMs webbsida.
 

freppa87

Medlem
Någon mer som har problem att komma åt TIMATIC informationen på KLMs hemsida? Får bara upp en grå ruta där det står "Embarkation required when requesting health information" utan att kunna klicka på något mer.
 

Dr. Miles

Expert
Någon mer som har problem att komma åt TIMATIC informationen på KLMs hemsida? Får bara upp en grå ruta där det står "Embarkation required when requesting health information" utan att kunna klicka på något mer.
Skriv "timatic klm" på Google, sedan klicka på länken, då fungerar det.

Screenshot20160920 01 Google.png

Av någon anledning fungerar inte min länk trots att den leder till samma adress. :confused:
Travel documents and health advice - KLM.com
 

Anfield

Medlem
Hej !

En fundering gällande Visum regeln !
Om jag köper en SAS Peking biljett och sedan en EVA Air tur & Retur biljett Peking - Taiwan
Kan jag då vistas i Peking 72 timmar i Peking utan visum på hem eller dit vägen ?
Taiwan Behöver jag väl inget visum i ?

Tack !
 
Last edited:

dino_81

Medlem
Taiwan Behöver jag väl inget visum i ?

Delvis svar på din fråga gällande Taiwan så får svenska medborgare 90-dagars "visumfritt".

Relationerna mellan Taiwan (Republiken Kina) och Kina (Folkrepubliken Kina) vilka båda gör anspråk på att vara det "riktiga" Kina är på bättringsvägen och jag tror inte att det är något i din resplan som ställer till det kring din generella fråga kring visumundantaget i Peking.
 
Toppen