Senaste nytt

Tjänstebilstråden

blobloblo

Medlem
Precis jag provkörde en BMW 3-serie GT xdrive, trevlig bil, bad om en offert, gav mitt visitkort, det kom aldrig någon... Men det är nog så att de har förmycket att göra helt enkelt... Roligast var nog när jag hade min 5 åriga son med mig för att kolla på en GLC på en av Hedins ställen, grabben klättrar in i en vito minibuss och tycker det är coolt med inredningen, bord mm. Säljare är helt upptagna med "han har väl inte sönder något" utrop jag får tillslut reda på att skall jag ha en GLC tar det 8 månader kände deras lättnad när vi gick...

Riktigt dåligt :(
 

Valley

Medlem
Precis jag provkörde en BMW 3-serie GT xdrive, trevlig bil, bad om en offert, gav mitt visitkort, det kom aldrig någon... Men det är nog så att de har förmycket att göra helt enkelt... Roligast var nog när jag hade min 5 åriga son med mig för att kolla på en GLC på en av Hedins ställen, grabben klättrar in i en vito minibuss och tycker det är coolt med inredningen, bord mm. Säljare är helt upptagna med "han har väl inte sönder något" utrop jag får tillslut reda på att skall jag ha en GLC tar det 8 månader kände deras lättnad när vi gick...

Man blir bara uppgiven.
En kollega sitter nu och väntar på när även den sista säljaren skall ringa upp och meddela att det kanske är dags att byta leasingbilen, nu när det gått 36 månader. Men inte då, är tydligen för mycket begärt.
Med säkerhet går han till en ny firma denna gången också
 

Anfield

Medlem
ff801be30ed5c114f6e890e6172e21a1.png


Blev sugen på denna !
 
Haha jo det är en bil och inget rymdskepp. Jag gillar CVT lådan skarpt och upplever ingen slöhet, provkörde 21 olika bilar i prisklassen 300-500 000 och denna var den enda jag och även frun gillade, Outlooken är dock bättre än Forester som personbil. Eye-sight systemet är riktigt bra. Det slående av att köpa tjänstebil är hur usla i princip alla bilförsäljare är, som säljare själv värdesätter jag hur folk beter sig. Merca, Audi, Volvo ville inte sälja en bil. Det var lite tråkigt...

Jag skulle kunna skriva en bok om dåliga bilförsäljare. Det sägs att många på ganska stor del provision, men det märks inte.
Ett exempel: Jag besökte tio bilhandlare av olika märken personligen, bad samtliga om offert. Tio besök resulterade i tre offerter. Bara en säljare besvärade sig att ringa några dagar efter och höra vad jag tyckte om offerten. Det blev han som fick affären.
 

FF#1

Medlem
Japp, ser så ut. "Nya X-Class, som premiärvisades i Stockholm i tisdags, bygger tekniskt på Nissan Navara, men ska ha försetts med typiska egenskaper från det tyska märket." Källa

Ja det verkar så, det var väl dessutom bara toppmodellen som skulle få Merca motor och 4-matic system vad det nu innebär?
Ska bli intressant att provköra och se vad den går för.

Har i skrivande stund avverkat 1500mil med L200:an sen i mars, hittills bara tummen upp för dess egenskaper.
Jag ångrar inte att jag valde den som tjänstebil. Ska bli intressant att se hur den klarar vintern, hoppas att det blir mycket snö och rejäla isar.
Tror att premium segmentet för pickup bilar är en sektor att växa i,totalt ökar "pickis" marknaden rejält i Sverige och det finns många (inklusive jag) som skulle vilja ha mer exklusiva arbetsfordon.
 
Toppen