Senaste nytt

British Airways utökar Göteborg-London till tre avgångar/dag

ViktorP

Medlem
Lite sent kanske, men för den som undrar har jag kollat upp hur BA kommer att slinga sina besättningar till Göteborg.
Enligt det biddingsystem som Mixed Fleet (som flyger till Göteborg) använder ser det ut som att den besättningen som flyger första flighten LHR-GOT stannar kvar i Göteborg och flyger tillbaka första flyget till LHR dagen efter (Dvs BA790 flyger tillbaka BA803 dagen efter). Den besättningen som ankommer till Göteborg med sista flyget LHR-GOT stannar kvar över natten och flyger tillbaka med den andra avgången dagen efter (Dvs BA802 flyger tillbaka BA791 dagen efter). BA792/793 kommer som det ser ut att vanligen flygas med vändande besättning. Vissa variationer förekommer dock, men i det stora hela är det så här det ser ut, i alla fall i oktober.
 

Agö

Medlem
Lite sent kanske, men för den som undrar har jag kollat upp hur BA kommer att slinga sina besättningar till Göteborg.
Enligt det biddingsystem som Mixed Fleet (som flyger till Göteborg) använder ser det ut som att den besättningen som flyger första flighten LHR-GOT stannar kvar i Göteborg och flyger tillbaka första flyget till LHR dagen efter (Dvs BA790 flyger tillbaka BA803 dagen efter). Den besättningen som ankommer till Göteborg med sista flyget LHR-GOT stannar kvar över natten och flyger tillbaka med den andra avgången dagen efter (Dvs BA802 flyger tillbaka BA791 dagen efter). BA792/793 kommer som det ser ut att vanligen flygas med vändande besättning. Vissa variationer förekommer dock, men i det stora hela är det så här det ser ut, i alla fall i oktober.
Två nattade besättningar alltså? Vilken satsning.
 

AABack2ARN

Medlem
Ha, då hade jag rätt i mina grubblerier att det blev två besättningar i Göteborg. Skall bli skönt att äntligen kunna sova igen ;)

Som sagt, en betydligt högre kostnad för BA att sätta in en ytterligare flight (från 2-3) än enbart ett plan och en besättning.

Tack @ViktorP :)
 

JoE

Medlem
De verkar tagit bort kvällsavgången i båda riktningar från 1 december, men bara en månad ??
Är det så låg beläggning eller varför gör man detta, ser ut som den tredje avgången är tillbaka 1 januari igen....
 

Dr. Miles

Expert
De verkar tagit bort kvällsavgången i båda riktningar från 1 december, men bara en månad ??
Är det så låg beläggning eller varför gör man detta, ser ut som den tredje avgången är tillbaka 1 januari igen....
Jag vet inte bakgrunden men jag gissar att British Airways behöver en slottid på London LHR till någon annanstans under en månad.
 

Peter65

Medlem
Upptäckte också detta för någon månad sen, eller rättare sagt fick en mail om "Flight changes", 19.30 avgången blev ändrad till 11.20 samma dag veckan före jul. För vår del blev det positivt, tanken från början var att ha en halv dag i London, för att hälsa på vänner, innan vi åker vidare till Singapore. Nu blir det istället 1,5 dag, middag med vänner ;) och boende inne i London.
 
Toppen