Senaste nytt

SAS höstmeny - Säsongens förändringar

fcx

Medlem
Nya menyn för SAS ombordservice släpptes i söndags. Noterbara förändringar mot sommarmenyn:

  • Ny polarrulle. Kalkon försvinner, ersätts av skinka. Ostrullen blir kvar.
  • Öl- och snackskombon görs om. Ölen byts från Carlsberg till Mikkeller, priset höjs med 10 SEK.
  • Prissänkning på Mikkellern med 5 SEK.
  • Nya nötter. Cashewnötterna tas bort, ersätts av salta mandlar.
  • Varma rätten på Europaflyg byts ut. Man spolar pajen och tar in pizza (tomat + mozzarella).
 

AABack2ARN

Medlem
Det är ju reeeeen vi vill ha :( Men skinka kanske är ett steg i rätt riktning

Hmm? Priset på snackskombon går upp för att man tar in Mikeller men samtidigt sänker man priset på Mikkeller om man bara köper en öl :confused:

Cashew -> salta mandlar. Obra! Inte minst för nötallergiker som ofta kan äta cashew men inte mandlar och för mig som tycker cashew är godare än mandlar ;)

Pizza: Har man inte provat det förr med mindre bra resultat? En god västerbottenpaj det hade varit mumma det ;)

Nåja förändringarna kunde ha varit värre
 

fcx

Medlem
Hmm? Priset på snackskombon går upp för att man tar in Mikeller men samtidigt sänker man priset på Mikkeller om man bara köper en öl :confused:

Blir en förändring åt rätt håll tycker jag:

Gamla priserna:
Carlsberg, 50 SEK. Mikkeller, 70 SEK. Nötter, 25 SEK. Carlsberg + nötter, 65 SEK (dvs. 10 SEK rabatt).

Nya priserna:
Carlsberg, 50 SEK. Mikkeller, 65 SEK. Nötter, 25 SEK. Mikkeller+ nötter, 75 SEK (dvs. 15 SEK rabatt).
 
  • Gilla
Reactions: olo

AABack2ARN

Medlem
Jag har uppenbarligen inte köpt en öl ombord på SAS eller ens reflekterat över vad ölen kostar; men tar de 65kr (numer) för en Mikkeller!?!?

På internationella flyg borde dessutom detta pris vara utan moms. Känns dyrt!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Nemo

Medlem
Cashew -> salta mandlar. Obra! Inte minst för nötallergiker som ofta kan äta cashew men inte mandlar och för mig som tycker cashew är godare än mandlar
Mandelallergi är ovanligt, då mandel inte är släkt med de vanligen allergiframkallande nötterna. Cashew är inte heller en nöt. Däremot inte uteslutet att det finns allergi mot mandel utan reaktion på cashew. Men att hävda att nötallergiker "ofta" är allergiska mot mandel är att ta i.
 
A

Aurora

Guest
Oh noooo, cashewene mine! :p #bringtehcashewsback!
Jaja. Får vel tygge i polarrulla i stedet.
 

AABack2ARN

Medlem
Mandelallergi är ovanligt, då mandel inte är släkt med de vanligen allergiframkallande nötterna. Cashew är inte heller en nöt. Däremot inte uteslutet att det finns allergi mot mandel utan reaktion på cashew. Men att hävda att nötallergiker "ofta" är allergiska mot mandel är att ta i.

OT: Där ser man. Min referensram är min fru och min far som bägge är allergiska mot mandel men kan äta cashew (som jag visste inte är en nöt i likhet med jordnöten).
 
Toppen