Senaste nytt

Hjälp oss att bestämma vart ska vi åka sommaren 2017

Impendill

Medlem
Jag och min fru kan inte bestämma oss för vart vi vill åka under 4 veckor i Juli 2017.

Förutsättningarna ser ut enligt följande:

Vi är lediga i Juli 4 veckor, 3/7 - 30/7.
Vi har 2 Amex vouchers och ca 700.000 EB-poäng.

Till en början hade vi bokat 3 veckor i Chile då var plan var att ta oss till påskön, Valparaiso m.m
Insåg att det är ganska kallt där i Juli så därför bokade vi om till Mauritius igår. Idag läste jag lite om era erfarenheter av ön och det känns som att mer än en vecka där är för mycket?

Så till I-landsprobemet: Vi kan inte bestämma oss för vart vi vill åka.
Vi kan tänka oss att tillbringa vår semester i flera olika länder/världsdelar. Ingen av oss har tidigare varit i Afrika varpå det hade varit trevligt.

Jag föreslog till min fru en jorden runt resa men har ingen fantasi. Hur hade ni valt att resa om ni hade varit i vår sits?

Jag tänker mig först och främst att få fram några alternativ på vart vi ska åka och sedan en tävling där bästa resrutt/resplan vinner ett pris som jag ska komma på vad det blir.
 
Jag och min fru kan inte bestämma oss för vart vi vill åka under 4 veckor i Juli 2017.

Förutsättningarna ser ut enligt följande:

Vi är lediga i Juli 4 veckor, 3/7 - 30/7.
Vi har 2 Amex vouchers och ca 700.000 EB-poäng.

Till en början hade vi bokat 3 veckor i Chile då var plan var att ta oss till påskön, Valparaiso m.m
Insåg att det är ganska kallt där i Juli så därför bokade vi om till Mauritius igår. Idag läste jag lite om era erfarenheter av ön och det känns som att mer än en vecka där är för mycket?

Så till I-landsprobemet: Vi kan inte bestämma oss för vart vi vill åka.
Vi kan tänka oss att tillbringa vår semester i flera olika länder/världsdelar. Ingen av oss har tidigare varit i Afrika varpå det hade varit trevligt.

Jag föreslog till min fru en jorden runt resa men har ingen fantasi. Hur hade ni valt att resa om ni hade varit i vår sits?

Jag tänker mig först och främst att få fram några alternativ på vart vi ska åka och sedan en tävling där bästa resrutt/resplan vinner ett pris som jag ska komma på vad det blir.
Om ni gillar vin men inte behöver nödvändigtvis ha +35 grader och sol så är väl Chile (och Argentina) perfekt i juli? 15-20 grader och vingårdarna har tid för besök
 

Impendill

Medlem
Vi funderar kring Afrika eftersom att vi aldrig varit där.
Victoriafallen hade varit häftigt att uppleva likaså Safari. Kanske kombinera detta med en vecka på Mauritius eller kanske Zanzibar.

Vad tror ni ?
 
Toppen