Senaste nytt

Felaktig Safety On Board?

fly4fun

Medlem
Sitter ombord på SAS A320 OY-KAM. Safety on board kortet i alla säten är märkta med A321 samt 321b i hörnet. Den stora skillnaden mellan A320 och A321 är väl antalet nödutgångar vilket nu är felaktigt på Safety On Board korten. Nån som vet om det är tillåtet att flyga runt med felaktiga kort?
 

FFS

Medlem
Sitter ombord på SAS A320 OY-KAM. Safety on board kortet i alla säten är märkta med A321 samt 321b i hörnet. Den stora skillnaden mellan A320 och A321 är väl antalet nödutgångar vilket nu är felaktigt på Safety On Board korten. Nån som vet om det är tillåtet att flyga runt med felaktiga kort?
Har du gjort någon i besättningen uppmärksam på att det är fel?
 

AABack2ARN

Medlem
Således bättre att vänta tills man kommer fram (till en flygplats där det finns korrekta kort)? Eftersom planet är på väg till Malaga med enbart 8 minuters försening får vi anta att ett eventuellt byte inte skedde innan start och i Malaga är det väl tveksamt om de har en uppsättning (korrekta) kort som väntar...
 

fly4fun

Medlem
Ok, här är en uppdatering av läget. Piloten hade under ombordstigningen ropat ut att vi skulle bli ordentligt sena om vi missade vår slot tid så jag hade ingen lust fråga innan avgång i fall att det skulle stoppa avgången.

Jag sov ombord i stort sett hela vägen och när jag vaknade så var alla kort som jag kunde se utbytta utom mitt och tomma sätet bredvid så jag antar att dom har bytt korten i luften. Undrar varför jag och mitt grannsäte inte fick nya kort...
 

AABack2ARN

Medlem
Bra jobbat :)
Personalen kanske precis fick ombord en uppsättning korrekta kort innan dörrarna stängdes och fixade det på bästa möjliga sätt.
 
Toppen