Senaste nytt

Qatar vs Ethiopian

Mr Planning

Medlem
Tänkte boka en resa till Sydafrika till våren, ganska så liknande priser på dessa två flygbolag.

Två byten med Ethiopian, ett byte med Qatar.

Har åkt med Qatar tidigare, vilken klass håller Ethiophian gentemot dom?
 

adhoc76

Medlem
Det är inget fel alls på Ethiopian... de har förnyat hela flottan de senaste åren. Bra mat och serviceinriktad personal. Flygplatsen i ADD är inget att hänga i julgranen. Men nog får jag ärligt säga att Ethiopian ändå inte når upp i Qatars nivå.
 

Alf

Medlem
Lätt val, Qatar är ett betydligt bättre flygbolag när det gäller säkerheten. Undviker till varje pris Afrikanska flygbolag med undantag av SAA.
 

AlexS

Medlem
Flygplatserna Doha och Addis A. er tva helt skilda varldar. Er det komfort och palitlighet som galler er det helt klart Qatar du ska anvanda. Qatars businessclass, ja tack!
Dock - som aven varit pa tapeten i tidigare foruminlagg vad galler Ethiopian airlines, sa har jag en forkarlek for intressanta flygbolag och Ethiopian (samt landet Etiopien) er mer spannande - sist fastnade jag i samband med bytet i Frankfurt (tekniska problem med Etiopians Dreaminer) vilken blev en extra ovantad natt i Frankfurt, vilket resulterade i flera tyska veteoler pa hotellet- och aven en ovantad natt i Addis pga missad anslutning till Malawi (med lokal mat (injera) och lokal ol (Bedele). Nu er jag lagt pa det sattet att jag alskar sadant - ovantade stopp i spannande lander - ner man er tvungen att go with the flow och gilla laget - da uppstar ofta spannande moten, och det er fina grejer.
 

staff

Medlem
Som jag skrev i en annan trad -- forstar inte anleningen att nagon overhuvudtaget skulle valja Ethiopian framfor Middle East 3-bolag till Afrika, om man nu inte ska nagonstans i Etiopien (vilket anda innebar tva stopp) eller nagon obskyr destination som EK, EY eller QR inte servar.
 

emailsson

Medlem
Att arbetsförhållande för personal hos Qatar har dragit på sig sträng kritik sedan tidigare är känt. Men hur ser det ut med personalansvar hos Ethiopian? Kan vara något att väga in när man väljer bolag.
 

pep

Medlem
Qatar: Punktlighed, kvalitet, proffessionel service. Kedeligt, forudsigeligt, hvis man har rejst med QR ofte. Man når frem til tiden.
Ethiopian: Eksotisk spændende. Afrika fra det øjeblik man træder ombord. Lufthavn og service i ADD er også eksotisk, ret uforudsigelig oplevelser venter. Spændende. Ved forsinkelser og stop-over i ADD tilbyder ET ofte hotel og transport (STPC). Man når frem med tiden... :)
 
Toppen