Senaste nytt

Bra plats på A380 Upper Deck

Skall ut på min första tur med A380 nu när BA har uppgraderat BA85 från B744. Det blir "low class" på flighten men jag funderar över vad som kan vara den bästa platsen?

Jag brukar alltid ta gångplats på långflygningarna och tanken är att satsa på övre däck och en plats ganska långt bak och försöka få en stol på ytterraden. Min teori är att övre däck är lugnare och att kabinservicen därmed blir effektivare då det är mindre folk och därmed lättare för crew jämfört med nedre däck.

När jag flyger i den lägre klassen brukar jag trivas med att sitta långt bak i kabinen. Det är lite av en "fetish" att antingen sitta långt fram eller väldigt långt bak - hittills har jag alltid haft positiva erfarenheter av detta arrangemang.

Förövrigt bokade jag in mig i No 1 Lounge på T3, £20 + 750 Avios på kontot via Avios.com (kräver UK-adress så jag "flyttade in" på Harrod's för ändamålet). Förövrigt är det lite underhållande med BAs omflyttningar av flighter. En gång i tiden anlände jag från NYC till T5 och... bytte till Pragflighten från T3. Nu är det andra tider, känns lite annorlunda att flyga långdistans från T3. Jag hade en idé om att äta på Oriel men bestämde mig för loungen istället i.o.m Avios-erbjudandet.
 

Concorde

Founding Member
Har du möjlighet ska du välja 80AB eller 80JK. Fantastiska Economy (Traveller) stolar.
Obegränsat med benutrymme. Sov som en stock från Miami i 80B förra hösten med lite sömnhjälp. Det är den bakre WT kabinen med endast 4-5 rader. Känns privat och mysigt.
Dock lite mindre plats i hyllorna p.g.a. planets utformning.
 
Låter perfekt. Tackar för detta och jag kommer att hänga på låset när incheckningen öppnar efter dessa platser. Bra också med en mindre kabin. Jag brukar gilla mindre avdelningar just p.g.a att det ger myskänsla.
 
Toppen