Senaste nytt

Varken bad-,cigarr, eller whiskeyentusiast... hur lång tid i Lufthansa First Class Terminal?

varva77

Medlem
Finns ju en hel del skrivet om FCT men känner ändå att jag inte riktigt får grepp på stället. Vad finns det som motiverar en lång vistelse "förutom" bra utbud av mat, whiskey, cigarrer samt möjlighet att ta ett bad med tillhörande ankstöld? Finns det tex massage att få eller något annat som "måste" upplevas?

Skall förhoppningsvis boka om en biljett till EZE som ju har sen avgångstid så möjlighet till lång vistelse kan finnas men eftersom man vill utnyttja flygresan också känns det tex tveksamt att äta sig proppmätt innan...
 

JohanA

Medlem
För EZE är lagom att komma dit vid 17-tiden och börja med drink och middag. Därefter förflytta sig till soffa eller fåtölj och arbeta lite och eventuellt se någon film innan boarding runt 22-snåret.
 

blobloblo

Medlem
Om du inte gillar whisky, bad eller cigarrer skulle jag föreslå 4-5 timmar. Du behöver inte bada för att få anka. När jag var där för några veckor sedan med sällskap kom dom med 2 ankor i välkomstpresent. Beroende på vilken tid du flyger så skulle jag föreslå en lång lunch eller middag med vin och champagne. Du måste testa kalvschnitzel! Sen är det bara sätta sig ner och njuta! Be gärna om en ginprovning om du gillar gin :)
 

flum

Medlem
Skall förhoppningsvis boka om en biljett till EZE som ju har sen avgångstid så möjlighet till lång vistelse kan finnas men eftersom man vill utnyttja flygresan också känns det tex tveksamt att äta sig proppmätt innan...
Nu är de väl lite speciellt att äta i luften, men maten i loungen är långt bättre än den du kommer få ombord (caviar undantaget).
 

varva77

Medlem
Tackar för input!

För EZE är lagom att komma dit vid 17-tiden och börja med drink och middag. Därefter förflytta sig till soffa eller fåtölj och arbeta lite och eventuellt se någon film innan boarding runt 22-snåret.
Det låter bra, har förhoppning om det finns platser att ta 14:30 flygt så det kan bli lagom.

Nu är de väl lite speciellt att äta i luften, men maten i loungen är långt bättre än den du kommer få ombord (caviar undantaget).
Det är ju så men som du säger så är ju just det att det är i luften. Ska man vara lite smådryg så kommer jag troligtvis också att sova sämre än i min egen säng men förhoppningsvis 10x bättre än ekonomi :)
 

Brandten

Medlem
Det är ett klokt val.
haha nu blev jag nyfiken! Någon som har länken nära till hands?

Till TS:
Precis som du tycker jag varken om cigarr eller whiskey men att ta ett bad med ett glas bubbel var riktigt avkopplande och skönt och perfekt avslut på FCT samt början av lång flight. Jag hade 6h i FCT för några månader sedan och tyckte nästan det blev lite långtråkigt med själva loungen. Kunde dock jobba en hel del så det var ju bra.
 
Toppen