Senaste nytt

Avboka / ändra bonusresa under 24 timmar till avgång

FFlash

Medlem
Behöver lite hjälp om det nu råkar finnas erfarenhet om följande:

Polaren är sjuk och vi högst antagligen kommer att avboka en Star alliance eurobonus award resa. Enligt reglerna ska resan ändras/avbokas senast 24 timmar före avgång för att få tillbaka poäng och avgifterna.
Finns det erfarenhet om någon lyckats få tillbaka poäng och avgifter inom 24 timmar till avgång (som undantag alltså)?

Vi har några timmar att fundera på lösningen. Resan är betald med Amex Guld, kanske man kan få ersättning från dem? Det är dock polaren som är sjuk och inte jag och vi har separata biljetter :( så jag kommer troligen att förlora en massa poäng.
 

Canadien

Medlem
Eftersom detta är utanför vad revelverket tillåter så hjälper det inte vad folk här säger, ju fortare du hör med SAS desto större chans att de kan tillåta det. I slutändan är det ändå de som ska avboka och ge dig poäng tillbaka.
 

Homer

Medlem
Jag har avbokat online med mindre än 24tim kvar och fått tillbaka $+poäng (tror det finns en tråd där det diskuterats)
men då handlade det om SAS egna flighter och inom Europa.
 

FFlash

Medlem
äsch, ringde precis och de svarade nej direkt. Skatterna skulle jag få tillbaks men ingen ombokning. Avboka sade han man kan börja när som helst, även efter avgång.
 

MartinH

Medlem
Jag hade påbörjat en resa, bokad med Amex 2-4-1, kom till Berlin när jag blev nekad fortsatt resa p.g.a. att mitt pass inte var giltigt i 6 månader till (vilket krävdes för inresa till Indonesien dit jag skulle). Ringde till SAS, där svarade dom att de kunde avboka resan, jag kunde eventuellt få tillbaka lite av avgifterna, men inga poäng. Sen ringde jag Tallinn, jag fick tillbaka alla poäng och avgifter (och Amex vouchern)! Jag inser att jag nog hade extrem tur i det här fallet :)
 

aldrighemma

Medlem
Och så flyger vi. Börjat bli åt bättre så vi valde att köra enligt plan

Btw jag tolkade som amex guld skulle ha kompenserat resan om reskompisen var necessary for the trip
Så tolkar även jag Amex avbeställningsskydd, men däremot så står det tydligt i villkoren för Elite att dom inte ersätter förlorande poäng, utan bara pengar, så det gäller säkert för Gold också.
 
Toppen