Senaste nytt

Halva priset på Pegasus Airlines ekonomi 22 sep 2016

Dr. Miles

Expert
De är Low cost carrier men inte fulflyg väl?
Eller anställer de kabinpersonal t ex från Syrien och kabinpersonalen får anställning via ett bemanningsföretag i någon off shore plats?

On topic.
Det är inget fel med Pegasus Airlines.
Jag har flugit med ett par gånger och förbeställda maten var gott.
 
Gjorde ett test. Otroligt, är bolaget på väg att gå i konkurs eller är det någon festlighet som de uppmärksammar? Blir nog att kika på en påskresa någonstans.
 
Om man tycker om udda resmål (t ex Tirana, Kharkiv, Lviv, Bishkek, Krasnodar, Pristina, Skopje, Sochi, Zaporizhia, Almaty, Baku och många fler) så har man idag ett gyllene tillfälle att köpa biljettet för en spottstyver.
 
Gjorde ett test. Otroligt, är bolaget på väg att gå i konkurs eller är det någon festlighet som de uppmärksammar? Blir nog att kika på en påskresa någonstans.
Jag vet inte hur det går för Pegasus ekonomiskt. Erbjudandet ger dock bara 50% på själva flygpriset, man får inte rabatt på avgift för incheckat bagage, matbeställning, val av sittplats, etc. Ska ni flyga med Pegasus så var försiktiga med att inte överskrida gränsen på 8 kg för handbagage, för ett par år sedan hade de en civilklädd handbagageviktspolis i gate-området på Köpenhamns flygplats som bötfällde folk.
 

kaktusen

Medlem
Bra erbjudande docktull väldigt udda platser. De verkar ha lite problem med prioriteringarna. Inte ok med 1 kg extra handbagage. Helt ok att flyga som gravid i vecka 36. Och föda barn ombord.
 

Erik M

Medlem
Jag har inte lyckats så bra när jag sökt olika rutter på deras hemsida ... Nån som vill posta några exempel från Stockholm?
 

Ano

Medlem
Har problem att hitta några speciellt sensationella priser från ARN åtminstone, är de mest inrikes linjerna ni hittat dessa på?
 
Jag har inte lyckats så bra när jag sökt olika rutter på deras hemsida ... Nån som vill posta några exempel från Stockholm?
Pegasus finns med i ITA Matrix så det är bara att köra en månadsökning på din önskade destination:

Pegasus.jpg


För att få rabatten måste du köpa biljetten direkt på Pegasus hemsida och du måste aktivt välja rabatten i sista steget precis innan du betalar. Alltså, priserna du ser när du söker är innan 50% rabatt är borttagen.
 
Toppen