Senaste nytt

Self-service passkontroll på Köpenhamns flygplats.

LinuxSam

Medlem
Fungerade riktigt bra idag. Knallade ut ur loungen, fram till passkontrollen. Skannade passet, blev fotograferad och sedan genomsläppt. Själva hanteringen gick nog inte fortare men genom att automaterna är mindre så får de plats med fler på samma yta vilket ger större genomströmning.

/LinuxSam
 

Flood

Medlem
Provade förra veckan. Tyckte att apparaterna stod och tänkte väldigt länge innan jag blev genomsläppt, jämfört med hur de funkar på Heathrow.
 

nollbit

Medlem
Provade förra veckan. Tyckte att apparaterna stod och tänkte väldigt länge innan jag blev genomsläppt, jämfört med hur de funkar på Heathrow.
De på Heathrow tänker också ibland väldigt länge. Jag kikade in i båset (där en person sitter och "övervakar") och där finns skärmar som visar bilder från kameran i samtliga apparater. Jag undrar om det inte är så att människan i båset gör det slutgiltiga okejet innan man släpps igenom och att det är därför det kan variera kraftigt hur länge den "tänker" efter att passet lästs av och kameran faktiskt börjar kika.
 

Hachans

Medlem
JAg tycker maskinerna är roliga för jag är så lång. Kameran åker upp. Upp lite till. Stannar. Åker upp igen. Och så lite till. Sen blir jag igenomsläppt.

Men jag tycker det är smidigt i CPH. Det skadar inte att man måste vara 18 år för att gå igenom ha ett EU-pass. Det tar bort en del långa handläggningar.
 
Toppen