Senaste nytt

Det här med att överge sina lifetime tier points

gunry

Medlem
Jag själv har inte samlat TP sålänge, började samla hos BA 2014, men ligger på 4,180 lifetime TP just nu. För er som har fler:
  1. Hur många Lifetime TP har ni?
  2. Tänker ni överge dem (och BAEC) nu med BAs regelbundna enhancements?
 

Senator

Moderator
Hum.. jag har 13 905 och hade nästan 4 000 förra året. Jag gick med 2009, och jag har väl snittat 2 500 senaste 3 åren.

Frågan: "vart är gräset grönare"? Det skulle vara om jag kommer upp i ett mönster där jag närmar mig Miles & More HON igen. Blir det 20 resor till USA nästa år så kan det bli aktuellt att fokusera på Miles & More :)

Jag åker nästan alltid Club Europe och Club World. Men nu har det blivit mycket American inrikes i USA, och det lär det bli i några framöver som det ser ut nu. Jag åker hellre American över United, och Delta är inte aktuellt. Det skulle i så fall vara att byta till American Advantage.

@Homer hade också en bra poäng med Qatar och deras priser som är gynnsamma för BAEC.

Jag upplever One World Emerald som överlägsen Star Gold, och det spelar lite roll. Så långt svar till NEJ, jag ändrar nog inte något nu.
 

Homer

Medlem
Att inte lägga alla äggen i samma korg har är oftast den bästa strategin, i mitt fall BA Guld + EBG istf. BA GGL och i övrigt statuslös.

De som hetsar upp sig över att Eurobonus för tillfället framstår som ganska bra har uppenbarligen förträngt de stora svängningarna,
på relativt kort dit, hit och dit både vad gäller intjäning, poänganvändning och förmåner.
 
  • Gilla
Reactions: Pho

agehall

Medlem
  1. 10330
  2. Kanske. Det är iaf inte lika självklart att jag ska prioritera oneworld som det varit sista åren.
De som hetsar upp sig över att Eurobonus för tillfället framstår som ganska bra har uppenbarligen förträngt de stora svängningarna,
på relativt kort dit, hit och dit både vad gäller intjäning, poänganvändning och förmåner.
Visst har Eurobonus svängt både hit och dit sista åren. Från att varit rätt kasst till att vara bland de bästa inom Star Alliance till att återigen vara lite "meh". Men för oss som ändå bor i Sverige och har möjlighet att få 2-4-1-vouchers så är det fortfarande ett rätt bra program även om det har varit bättre...
 

Homer

Medlem
Visst har Eurobonus svängt både hit och dit sista åren. Från att varit rätt kasst till att vara bland de bästa inom Star Alliance till att återigen vara lite "meh". Men för oss som ändå bor i Sverige och har möjlighet att få 2-4-1-vouchers så är det fortfarande ett rätt bra program även om det har varit bättre...

Jodå, men just det där med kreditkort och poängintjäning är ett osäkert kort American Express cuts rewards on cashback cards
 
1. 45k+
2. Nej, men som @Homer säger så är det nog bättre att sprida resandet mellan allianserna.

Jag har lifetime gold (vilket säkert kan ändras på) samt GGL (vilket man nog klarar sig utan)!
 
Jag själv har inte samlat TP sålänge, började samla hos BA 2014, men ligger på 4,180 lifetime TP just nu. För er som har fler:
  1. Hur många Lifetime TP har ni?
  2. Tänker ni överge dem (och BAEC) nu med BAs regelbundna enhancements?

Jag kom att tänka på om du snittar ca 3k TP i tio år så får du limetime gold!
 

trekker

Medlem
Jag kom att tänka på om du snittar ca 3k TP i tio år så får du limetime gold!
Annars vore val en bra challenge vara att ga fran 0 till Limetime Gold under 1 ar, kan man flyga 400 legs (eller hur manga ar det) med SAS kanske man kan flyga 30 ggr till Hawaii ;) under ett ar.

Edit: Det ska man val kunna bokafor under en halv miljon SEK, kanske nagot for Busineclass att sponsra om den som gor det aker i en BC troja!

Edit 2: Vid narmre eftertanke tycker jag att Jason borde gora detta.
 
Toppen