Senaste nytt

Förändrad giltighetstid på Amex 2-4-1 voucher?

Meazza

Medlem
Var precis i samtal med våra vänner i Tallinn. Bad då om en uppdatering gällande mina aktuella vouchers.

Jag har triggat båda mina i år med mitt Elite-kort och enligt Tallinn var den ena vouchern giltig hela 2017 och den andra till i aug 2018 (alltså i två år efter triggern)!

Är detta en nyhet eller har det blivit lite tokigt? Hittar ingen info om att det ska ha ändrats.
 

Dr. Miles

Expert
Var precis i samtal med våra vänner i Tallinn. Bad då om en uppdatering gällande mina aktuella vouchers.

Jag har triggat båda mina i år med mitt Elite-kort och enligt Tallinn var den ena vouchern giltig hela 2017 och den andra till i aug 2018 (alltså i två år efter triggern)!

Är detta en nyhet eller har det blivit lite tokigt? Hittar ingen info om att det ska ha ändrats.
Amex 2-4-1 voucher gäller inte 12 månader från utställningsdatumet som den gjorde förr, utan den gäller ända till sista december nästa kalenderår.
Du kan hitta informationen i första inlägget.

Amex 2-4-1 voucher gäller för det året man har fått vouchern och för nästa kalenderåret.
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Meazza

Medlem
Amex 2-4-1 voucher gäller inte 12 månader från utställningsdatumet som den gjorde förr, utan den gäller ända till sista december nästa kalenderår.
Du kan hitta informationen i första inlägget.

Löser dock inter frågan varför hans ena voucher gäller till aug 2018?
Exakt. Det var den 2-åriga giltighetstiden jag undrade över, @Dr. Miles . :)
 

Meazza

Medlem
Är det säker på att andra vouchern gäller ända till aug 2018? Av vilken grund?

När jag har kollat Amex webbsida nyligen så står det inget om två års giltighetstid.
Den enda infon jag har är ju muntligen från Tallinn. Och hon upprepade datumet när jag undrade om det verkligen stämde.

Jag lutar åt att någon helt enkelt slagit in fel datum i systemet (eller motsvarande). Någon som har triggat en voucher i augusti eller september och kan rapportera vad de får för giltighetstid från Tallinn?
 

Glenn E

Medlem
Den enda infon jag har är ju muntligen från Tallinn. Och hon upprepade datumet när jag undrade om det verkligen stämde.

Jag lutar åt att någon helt enkelt slagit in fel datum i systemet (eller motsvarande). Någon som har triggat en voucher i augusti eller september och kan rapportera vad de får för giltighetstid från Tallinn?

Jag pratade just med SAS Tallinn och bokade en bonusresa.

Jag hade 2 giltiga vouchrar, en som jag fick i maj och en som jag fick i augusti.

Den jag fick i maj var giltig till 31 december 2017 och den jag fick i augusti var giltig till 22 augusti 2018.:D

Gillar:)

Snart får jag en till!
 

Meazza

Medlem
Jag pratade just med SAS Tallinn och bokade en bonusresa.

Jag hade 2 giltiga vouchrar, en som jag fick i maj och en som jag fick i augusti.

Den jag fick i maj var giltig till 31 december 2017 och den jag fick i augusti var giltig till 22 augusti 2018.:D

Gillar:)

Snart får jag en till!
Tack för info, då var jag inte ensam om att få det beskedet. Och en mycket bra nyhet om det är en beständig förändring. :)
 
Toppen