Senaste nytt

Behöver 3711 eurobonus poäng

För att få ihop 30.000 till en enkel flygbiljett nästa sommar. Har 26789 poäng nu, men 500 kommer att gå ut i februari.

Jag bor utomlands, så kan inte shoppa på online shoppen. Har Amex classic, men dom tar 2% om man handlar i annan valuta än SEK. Funderar på att ta en hertz bilhyra och bara åka och hämta och lämna nyckeln på samma gång för att få 3500 poäng och sen spendera 2110kr på amex kortet och ta avgiften på ~40kr. Eller finns det något bättre sätt att göra? Bilhyran och att spendera 2110kr på amex kommer att kosta mig omkring 300kr, vilket är okej eftersom att jag sparar 2500kr på flygbiljetten.
 

Tonton

Medlem
Då förstår jag! Men varför inte använda onlineshoppen för att handla något? Jag har använda den kontinuerligt under mina år boendes utomlands - ska inte vara några problem.

Om det krisar sig så kan du alltid köpa 4000 extrapoäng för 800 SEK.
 

Thornado

Medlem
Under förutsättning att du kan få 3500 poäng för ca 260 kr genom att hyra bil så är detta nog bästa alternativet. Om du kan boka resan innan februari (vilket inte borde vara något problem då det är i economy om du bara vet vilket datum som gäller) så räcker det 3211 poäng. Så länge du bokar biljetten innan poängen går ut så gör det inget om själva resan är efter poängens utgångsdatum.

Notera dock att många har haft problem med att få in sina poäng från bilhyror, så det finns en viss risk att det kan ta lite tid innan poängen faktiskt finns tillgängliga på ditt EB-konto.
 

ekf

Medlem
Om du har en släkting eller vän som sitter på ett Coop Medmera-konto så kan du ju be denne att föra över 38000 Coop-poäng till ditt EB-konto (30k+5k+3k), vilket motsvarar 3800 EB-poäng. Enligt normalvärdering så är det värt 380kr, du kan ju göra upp med din släkting om/hur du betalar tillbaka :)
 
Toppen