Senaste nytt

Hilton HHonors anslutet hotel i New York (nov 2016) när man är kär & galen?

Bästa passagerare,

Knappt så att man vågar ta upp den något repeterade frågan om Hotelltips i New York även om jag ödmjukast känner mig tvungen.

Jag har läst trådarna, följt upp tipsen men urvalet är enormt och känner att jag vill ta ett beslut snabbare än att jag djupdyker allt för mycket i detta. En förvisso ganska angenäm uppgift, jag gillar hotell och tycker jag är rätt bra på att hitta rätt dessa. Dock så har jag en tendens att lägga en ocean av tid på något man borde kunna göra på betydligt kortare tid.

Valet är lätt, jag är diamond på Hilton, detta gör valet lätt till mitt hotellval i hopp om att upgrade-rouletten skall falla ut väl till åtminstone ett lite bättre rum än bokat, samt minst en frukost och lite mer än fjäsk tillbaka.

Så, med detta sagt undrar jag vilket Hiltonhotell jag skall försöka hitta en bra deal på?

Läget är givetvis lite viktigt men inte avgörande, jag skall åka med the first lady på en resa ihop, vi har inte varit där ihop förut och detta är även vår första resa ihop - någonsin.

Tid har vi, detta gör att vi inte behöver ha Time Square direkt utanför dörren, det är nice men inte need.

Det gör inget om vi bor högt upp, det gör inget om det är ett hyggligt bra hotell utan att kosta så väldigt mycket mer än 2000kr/natt (vi skall vara där 6 nätter), går säkert spendera lite till men hellre lägga det på shopping, mat & nöjen än den lilla tid vi är på rummet.

Det gör inte heller något om dom har någon executive lounge för lite highlife på tilltugg och dricka, viktigast är dock frukost (något som vi verkar få i de flesta fall).

Skulle någon komma på något annat så finns det div Amex Platinummöjligheter med tillhörande medlemskap och kanaler. Let me know.

Tacksam för tips,

Blomsternisse
 

agehall

Medlem
Vilket Hilton som helst på Manhattan funkar. Undvik Conrad då deras frukost är välsigt dåligt tilltagen. Lounger är det ont om på Hilton i NYC, så det kan du nog inte räkna med.
 

Agö

Medlem
Vilket Hilton som helst på Manhattan funkar. Undvik Conrad då deras frukost är välsigt dåligt tilltagen. Lounger är det ont om på Hilton i NYC, så det kan du nog inte räkna med.
Inget av de Hiltonhotell jag testat på Manhattan har haft någon särskilt bra/intressant frukost. Conrad är däremot klart bäst/fräschast när det kommer till rum av de jag testat.
 

Senator

Moderator
Jag tycker både Manhattan East och Fashion District har bra frukost. Nu verkar Fashion District ha ändrat för Diamond, men om du vill ha full frukost så PMa mig om du väljer hotellet så talar jag med Front Office Manager.

Observera att båda har väldigt små rum. Läget är lite bättre på Fashion District och där finns det även en takbar med grymma vyer mot Empire State och Downtown.

Funktionella hotell, utan att vara lyxiga på något sätt.
 
Tack för input, skall kolla närmare på Fashion District till att börja med :).

Kollat Conrad men kändes som priserna låg något högre än vad jag tänkt.

Inga direkta (executive) lounger - uppfattat, då lägger jag ner det hoppet något.
 

Maja

Medlem
Jag bodde på Hilton Garden Inn Central Park South och som Diamond (har jag bestämt för mig att jag var när jag bodde där sist, kan ha varit guld...) så fick jag vouchers till frukosten som serveras i restaurangen precis bredvid (dörr finns via receptionen utanför hissarna).

Fanns såväl varma rätter som yoghurt, flingor, frukt, bröd etc. Helt okej och jag gillar läget på hotellet!
 
Topp, skall kolla det också.

(Sidospår : Skall även kika möjligheten på Small Luxury Hotel´s via Amex som ger lite benefits samt en natt fri vid minst 3 nätter bokade).
 

SNIFF

Medlem
Topp, skall kolla det också.

(Sidospår : Skall även kika möjligheten på Small Luxury Hotel´s via Amex som ger lite benefits samt en natt fri vid minst 3 nätter bokade).
Om du har amex platinum så får du även, 1000kr rabatt om du bokar för mer än 5000kr i deras system, detta gäller dock bara en gång per år så om du redan utnyttjat den blir det svårt.
 
Toppen