Senaste nytt

Uppgraderingserbjudandet som inte blev något

Dr. Miles

Expert
Jag fick ett telefonsamtal från SAS nyligen och personen började att erbjuda mig "Uppgradera ditt EuroBonus kort".

Så här gick konversationen:

SAS personal: Hej, jag ringer från SAS. Har du tid att prata med en liten stund?
Dr. Miles: Ja, vad så god.
SAS personal: Vi kan uppgradera ditt EuroBonus kort.
Dr. Miles: Det låter toppen, får jag EuroBonus Diamond? (Jag är EuroBonus Gold för tillfället)
SAS personal: Nej, du kan få EuroBonus MasterCard gratis första året. Du kan tjäna poäng på all köp du gör med det kortet.
Dr. Miles: Det har jag redan. Jag har också SAS Amex och SAS Diners.
SAS personal: Aha, vad konstigt. Enligt vår lista har du inte EuroBonus MasterCard.
Dr. Miles: Ringer du från SAS eller från SEB (SAS EuroBonus MasterCard utfärdas av SEB)?
SAS personal: Nej, jag ringer från SAS.
Dr. Miles: Så blir det ingen uppgradering på mitt EuroBonus kort?
SAS personal: Nej, tyvärr. Det blev något knasigt här. Jag ber om ursäkt.
Dr. Miles: Ingen fara. Trevlig helg!
SAS personal: Tack det samma.

Så det blev inget SAS EuroBonus Diamond för mig den här gången. Men vem vet, de kanske ringer dig och erbjuder "Uppgradering av ditt EuroBonus kort". ;)
 

Elberto

Medlem
Jag fick ett telefonsamtal från SAS nyligen och personen började att erbjuda mig "Uppgradera ditt EuroBonus kort".

Så här gick konversationen:

SAS personal: Hej, jag ringer från SAS. Har du tid att prata med en liten stund?
Dr. Miles: Ja, vad så god.
SAS personal: Vi kan uppgradera ditt EuroBonus kort.
Dr. Miles: Det låter toppen, får jag EuroBonus Diamond? (Jag är EuroBonus Gold för tillfället)
SAS personal: Nej, du kan få EuroBonus MasterCard gratis första året. Du kan tjäna poäng på all köp du gör med det kortet.
Dr. Miles: Det har jag redan. Jag har också SAS Amex och SAS Diners.
SAS personal: Aha, vad konstigt. Enligt vår lista har du inte EuroBonus MasterCard.
Dr. Miles: Ringer du från SAS eller från SEB (SAS EuroBonus MasterCard utfärdas av SEB)?
SAS personal: Nej, jag ringer från SAS.
Dr. Miles: Så blir det ingen uppgradering på mitt EuroBonus kort?
SAS personal: Nej, tyvärr. Det blev något knasigt här. Jag ber om ursäkt.
Dr. Miles: Ingen fara. Trevlig helg!
SAS personal: Tack det samma.

Så det blev inget SAS EuroBonus Diamond för mig den här gången. Men vem vet, de kanske ringer dig och erbjuder "Uppgradering av ditt EuroBonus kort". ;)


Ouch, SAS!
 

seat56f

Medlem
Det där kan vara den mest pinsamma riktade telemarketinginsatsen sedan Telenor ringde mig och ville förlänga mitt abonnemang, vilket föll på att jag mitt abonnemang (hos Telenor) inte kunde förlängas än (mer än 6 mån kvar av gamla bindningstiden).

Eller förresten, det ovan är nog pinsammare, när jag tänker efter.
 

taxvalp

Medlem
Men du kan inte lägga på om någon säger "Vi kan uppgradera ditt EuroBonus kort"? Annars brukar jag att göra likadant som dig. :)

De har verkligen valt rätt fras för att fånga intresset, snygg strategi även om resten var katastrof.

Det enda som skulle ge mer respons i denna publik skulle vara om någon telemarketingmänniska ringer och säger "Hej, vill du värva mig till Amex?" och sedan komma med ett erbjudande. Då skulle det bli affär...
 

Tonton

Medlem
Min mor och syster, som båda innehar SAS mastercard + amex, har råkat ut för detta! Båda två avslutade samtalet mer förvirrade än vad de var innan samtalet.

Hela detta "erbjudande" är väldigt konstigt...
 
Last edited:

seat56f

Medlem
Någon har tänkt väldigt, väldigt fel. Både när de tog ut nummerlistorna till telemarketingbolaget (som såklart bara ringer på det de fått sig tillsänt) och när de formulerat manuset...
 
Toppen