Senaste nytt

När bör man boka resa från Sverige till Brasilien?

Erik M

Medlem
En vän ska resa till Brasilien den 10 eller 11 april och hem hit igen omkring den 13 maj.
Just nu är priserna nästan dubbelt så höga som de billigaste hon köpt denna resa för tidigare.
Och det är just nu ganska precis 200 dagar innan resan.

Jag har noll koll på resor till sydamerika. Vad tror ni vara resenärer? Borde min vän slå till nu eller kan man hoppas på billigare resor närmare? Lite flexibel är hon med datum, men inte jätteflexibel. För övrigt kan hon göra obekväma byten etc. hur mycket som helst.
 

JohanA

Medlem
En vän ska resa till Brasilien den 10 eller 11 april och hem hit igen omkring den 13 maj.
Just nu är priserna nästan dubbelt så höga som de billigaste hon köpt denna resa för tidigare.
Och det är just nu ganska precis 200 dagar innan resan.

Jag har noll koll på resor till sydamerika. Vad tror ni vara resenärer? Borde min vän slå till nu eller kan man hoppas på billigare resor närmare? Lite flexibel är hon med datum, men inte jätteflexibel. För övrigt kan hon göra obekväma byten etc. hur mycket som helst.
Varifrån reser hon och till vilken destination? Vilken kabinklass?
 

Dr. Miles

Expert
ARN till GRU. Billigaste möjliga. (Till och med LCC kan accepteras)

Min fråga är alltså inte "vad är billigaste vi kan hitta idag" utan "kommer vi att hitta billigare närmare avresedatum".
Om din fråga är "kommer vi att hitta billigare närmare avresedatum", svaret är kanske ja, kanske inte.
 

JohanA

Medlem
ARN till GRU. Billigaste möjliga. (Till och med LCC kan accepteras)

Min fråga är alltså inte "vad är billigaste vi kan hitta idag" utan "kommer vi att hitta billigare närmare avresedatum".
För att kunna ge någon mer gissning är det relevant från och till var. Dessutom, vad har ni hittat idag?
 
Toppen