Senaste nytt

Ny kampanj: "Flyg till historiska priser"

Nikje

Medlem
Priserna har väl i princip bara gått nedåt så det här blir spännande.;) Än så länge leder länken bara till SAS.se.
upload_2016-9-15_8-47-55.png

(Annons från SvD.se)
 

Attachments

  • upload_2016-9-15_8-47-44.png
    upload_2016-9-15_8-47-44.png
    151,6 KB · Visningar: 376

ZZZebra

Medlem
c7d777db2a776943f472965e8895a2a0.jpg

Ser ut att komma en ny rea imorn, fast på vanligt vis. Fick detta av min bror imorse
Historiskt så har väl priserna varit väldigt höga. Kolla vad en atlantflygning kostade på 50- och 60-talet i dagens penningvärde. När man betalade 5000 för inrikes och 10000 för en 2-3-dagars arbetsresa ner i Europa, detta gällde väl en bit in på 2000-talet.

Så reklamen låter lite oroande :)
 

Dr. Miles

Expert
Svenska är inte mitt modersmål därför kan jag inte förstår nyansskillnader men säger man "Flyg till historiska priser" när man syftar på Flyg med historiska biljettpriser"?

Jag tolkade kampanjens text som "Flyga till städer som har fått historiska priser ("prize" som Nobel prize på engelska)", men jag kanske har fel.
 

Johan Hbg

Medlem
Svenska är inte mitt modersmål därför kan jag inte förstår nyansskillnader men säger man "Flyg till historiska priser" när man syftar på Flyg med historiska biljettpriser"?

Jag tolkade kampanjens text som "Flyga till städer som har fått historiska priser ("prize" som Nobel prize på engelska)", men jag kanske har fel.
Jag skulle nog säga att det är flygpriser de syftar på här. Blir intresant imorgon. Jag håller min Washington-bokning i ett dygn!
 

chazzie

Medlem
Blir det väldigt bra så kanske det blir aktuellt med en sväng över pölen på vårkanten för en lite tidigare premiär av golfsäsongen med en bekant i Amerika :D Hoppas det blir bra priser för oss som måste ansluta från "obygden" också.
 

jerixon

Medlem
Har liknande plan men tror det blir en award om inget extremt kommer upp!

Blir det väldigt bra så kanske det blir aktuellt med en sväng över pölen på vårkanten för en lite tidigare premiär av golfsäsongen med en bekant i Amerika :D Hoppas det blir bra priser för oss som måste ansluta från "obygden" också.
 
Toppen