Senaste nytt

25% poängrabatt på bonusresor i WT & WT+

doc

Medlem
Fick ett mejl idag där BA ger 25% poängrabatt på bonusresor bokade innan 30 maj för resor fram till den 31 december.

Great news - if you book a redemption flight from now until 30 May 2012 in World Traveller or World Traveller Plus, to any of the selected destinations below, you'll need 25% fewer Avios to purchase your flight.
 

Dr. Miles

Expert
Tyvärr British Airways bör ger ordentlig rabatt av avios när det gäller bonusresa i ekonomiklass.

Det är delvis pga högt bränsletillägg och delvis hög "United Kingdom Passenger Service Charge (UB)" som Brittiska staten har höjt ganska nyligen till ca 500 SEK även vid byte inom 24 timmar. (förr var det ungefär hälften)
 
Last edited:

doc

Medlem
Som jag tolkar det gäller det samtliga bonusresor som bokas innan den 30 maj för resa innan 31 december. De skriver vidare:

Flying from - or to - London, your reward flight can take you to some wonderful destinations around the world: Tokyo, Shanghai, Beijing, Bangalore, Mumbai, Delhi, St Lucia, Boston, Philadelphia, Montreal, Toronto, Dubai, Bermuda and New York.

If seats are available, you can take your reward flight from now until 31 December 2012. So, whether you're thinking about taking a relaxing summer break or planning a winter escape, now is the perfect time to book. The Avios you redeem for your reward flight will show on your booking with the 25% discount already applied.¹

And if you haven't collected enough Avios for a reward flight yet - don't worry. Take advantage of our Avios & Money option. This gives you the flexibility to pay with fewer Avios and more money.
 

Palazzi

Medlem
Tyvärr British Airways bör ger ordentlig rabatt av avios när det gäller bonusresa i ekonomiklass.

Det är delvis pga högt bränsletillägg och delvis hög "United Kingdom Passenger Service Charge (UB)" som Brittiska staten har höjt ganska nyligen till ca 500 SEK även vid byte inom 24 timmar. (förr var det ungefär hälften)

Inte konstigt att Eurostar går framåt som "på räls" höhö:p Läste idag att Eurostar gör kanonresultat och inom de kommande 5 åren ska de ha knutit ihop alla stora metropoler i Europa (undantaget Norden och öststaterna).

Nya sträckningen som är under byggnation, mellan London och Paris, kommer krympa restiden till 1h 52min. Den nya tunneln mellan Lyon och Turin gör att man kan åka tåg mellan Milano och London på 4h 50min!.

Jag funderar på att testa både TGV och Eurostar om några veckor, i First... Tänkte att vi skulle få med alla Europas tågsystem på sidan! :)

PS. I vanlig ordning har jag dragit den befintliga diskussionen helt off-topic:p
 
Toppen