Senaste nytt

Courtyard i Asien

henrik l

Medlem
Verkar vara lite inkonsistent med Courtyard. Nu är har jag bara besökt HK och Mumbai, men frukost på både ställena. I Hong Kong har jag en stående uppgradering i min profil, alltid ett XX06 hörnrum. Kanske mest beroende på att jag har närmare 200 nätter där sedan -10:D
 
Last edited by a moderator:

David

Medlem
Bad om att bryta ut inlägget ur en annan tråd som handlade om Megabonus, ovan hänvisade bristen på lounge och gratis frukosten hos Courtyard.

Det är ju så att Courtyard i Asien inte är representativt för Courtyard i helhet, de avviker från global standard och detta beror enligt en hotellchef där jag bodde i Chongqing på att marknaden i det prisläge de ligger kräver mer service än traditionellt och de konkurrenter som finns (lokala hotellkedjor, Doubletree, Four Points, etc) har valt att gå den vägen. Lounge har t.ex. funnits på de flesta Courtyard i Asien (Kina, Hong Kong, Indien, Thailand men dock inte Courtyard Tokyo Ginza) men inte på de i Europa (Belgien, Sverige, Tyskland) och USA.

Vad är era erfarenheter?
 

henrik l

Medlem
För att lägga till ytterligare en anomali så har Courtyard i HK erbjudit sen utcheckning kl 18 för guldkortsinnehavare. Nu har jag inte haft tillfälle att testa vad som har hänt sedan Marriott slog på stora trumman för att man garanterade sen utcheckning kl 16 för guld. Marriott Sukhumvit i Bangkok hade i alla fall anpassat sig till kl 16 som klockslag för sen utcheckning. Vill minnas att jag har kunnat checka ut runt 18 vid tidigare tillfällen.
 
Toppen