Senaste nytt

Lounger Los Angeles och Las Vegas?

Immelman

Medlem
Ska fara till Las Vegas via Los Angeles m SAS och vid en snabbsökning på forumet verkar det som att SAS lounge vid LAX är bra. Det står att det är lounge on arrival i LAX hos SAS men jag har läst att det inte går att komma åt den vid ankomst? Så vilken lounge kan man hänga i isf?

På väg tillbaka verkar det som om Centurion Lounge i Las Vegas är värd ett besök?

Har EBD och Amex P, tacksam för tips!
 

Brandten

Medlem
Typiskt... Varför var jag inte där förra året istället för att sitta i en inte fullt lika fräsch PP lounge "The Club".
 

ekf

Medlem
SAS har ingen egen lounge på LAX, men tycker du ska göra ett besök i *A-loungen där. Satt häromveckan på deras uteterass och pimplade i mig ett glas vin samtidigt som jag följde inkommande SK939 på flightradar, den landade sedermera på bana 24R som går att se genom glasrutorna. Alltid lite småskoj... :)
 

Immelman

Medlem
Tack för tipsen. Av ngn anledning har resebyrån bokat Virgin America från Los Angeles till Las Vegas, får väl bli deras lounge i terminal 3. Och så Centurion + Starloungerna på returen.
 

Johanna

Medlem
Jag fattar inte. Åker från LAX imorgon medd SAS i Business. Är även EBD. Kollar i loungebuddy vilka lounger jag har access till men blir inte klok. Den raddar upp internationella terminalen och sen terminal 2-7. Men på min bokning står det terminal B. Det står det även när jag söker på flighten på loungebuddy.

Hur kan jag få koll på vilka lounger jag har access till och vilka som är bra samt vilka som är rimliga att välja mellan. Jag orkar inte springa över hela flygplatsen. Kommer inte heller vara så att jag behöver äta massor. Har ätit Hiltonfrulle (vilket inte brukar vara så imponerande iofs) och sen blir det mat på flyget.
 

JohanA

Medlem
Jag fattar inte. Åker från LAX imorgon medd SAS i Business. Är även EBD. Kollar i loungebuddy vilka lounger jag har access till men blir inte klok. Den raddar upp internationella terminalen och sen terminal 2-7. Men på min bokning står det terminal B. Det står det även när jag söker på flighten på loungebuddy.

Hur kan jag få koll på vilka lounger jag har access till och vilka som är bra samt vilka som är rimliga att välja mellan. Jag orkar inte springa över hela flygplatsen. Kommer inte heller vara så att jag behöver äta massor. Har ätit Hiltonfrulle (vilket inte brukar vara så imponerande iofs) och sen blir det mat på flyget.
Du ska flyga från Tom Bradley international terminal. Det är terminalen "längst ner" i U-svängen. Det finns en stor Star Alliance lounge för business class och guldkort som du har tillgång till. (finns även en tillhörande del för förstaklass)

Det är till denna lounge du ska gå, ingen annan. :)
Idag öppnar Star Alliance nya lounge på Los Angeles flygplats LAX - BusinessClass.se
 
Toppen