Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

kaktusen

Medlem
Nej, tiderna passar inte så det blir layover mer än 24 timmar. Oavsett bolag. Jag har försökt routa på annat vis men utan framgång. Men om routingen ARN-FRA-HND-BKK-SYD inte är giltig så spelar det ju mindre roll. Då får jag söka mig till Manila, Kuala Lumpur eller Bali. Vad är vanligaste routingen till Sydney?
 

palmen

Moderator
Nej, tiderna passar inte så det blir layover mer än 24 timmar. Oavsett bolag. Jag har försökt routa på annat vis men utan framgång. Men om routingen ARN-FRA-HND-BKK-SYD inte är giltig så spelar det ju mindre roll. Då får jag söka mig till Manila, Kuala Lumpur eller Bali. Vad är vanligaste routingen till Sydney?
Vanligast är via Bangkok. Går även via Seoul och Business till Sydney. Air NZ flyger Narita - Auckland som kan vara ett alternativ men brukar vara dåligt med platser
 

kaktusen

Medlem
Tack för all info! Jag tror det blir Manila eller Bali istället. Alltså ARN-FRA/MUC-HND-BKK-DPS eller ARN-FRA/MUC-HND-BKK-MNL Australien får vänta till Dec/Jan.
 

Erik M

Medlem
Man får endast byta i max en tredjezon per riktning

Jag har tidigare trott att man måste åka tillbaka genom samma zon. Men det kanske var en missuppfattning?

Att doktorn skriver per riktning ger mig hopp om att jag kan flyga ut via en tredjezon och hem via en annan.

De rutter jag tänker på är Europe - South East Asia - Pacific och kanske då, om det är möjligt, flyga hem via "Central Asia & Far East Asia"
 

palmen

Moderator
Jag har tidigare trott att man måste åka tillbaka genom samma zon. Men det kanske var en missuppfattning?

Att doktorn skriver per riktning ger mig hopp om att jag kan flyga ut via en tredjezon och hem via en annan.

De rutter jag tänker på är Europe - South East Asia - Pacific och kanske då, om det är möjligt, flyga hem via "Central Asia & Far East Asia"
Nej du måste byta i samma transitzon på utresa och hemresa
 

Dr. Miles

Expert
Jag har tidigare trott att man måste åka tillbaka genom samma zon. Men det kanske var en missuppfattning?

Att doktorn skriver per riktning ger mig hopp om att jag kan flyga ut via en tredjezon och hem via en annan.

De rutter jag tänker på är Europe - South East Asia - Pacific och kanske då, om det är möjligt, flyga hem via "Central Asia & Far East Asia"
Det som jag syftade på med "max en tredje zon per riktning" är att man inte får flyga via flera tredjezoner. Det finns inga andra meningar.
 
Toppen