Senaste nytt

Tokyo Narita: Fast lane för ankommande passagerare

E.K

Medlem
Tydligen så har det från 30 mars 2016 öppnats en Fast lane genom immigrationen på Tokyos Narita flygplats.
Hittills är snittet på 10 personer om dagen som använder denna premium produkt.

Nu framgår det inte från artikeln om det bara delas ut "vouchers" till förstaklasspassagerare, men får även dom i business en voucher så har man ju inte lyckats riktigt med denna satsning!!

Few passengers use fast lane service at Tokyo airport | Bangkok Post: news
 

Dr. Miles

Expert
Man måste ha en voucher för att kunna använda Fast lane.
Jag såg en icke-Japan försökte att gå dit idag vid ankomst men han nekades för han inte hade någon voucher/kupong.
 

Dr. Miles

Expert
Som jag skrev förut, man behöver en voucher från flygbolaget eller andra organisatör för att kunna utnyttja Fast lane vid immigration.

Screenshot20160914 01 NAA.png

Screenshot20160914 02 NAA.png

(Foto: Narita Airport Authority Press Release)


Fast lane finns både på Terminal 1 och på Terminal 2.
Screenshot20160914 03 NAA.png

(Foto: Narita Airport Authority Press Release)

Narita Airport skrev:
Tokyo, 18 March 2016: Narita International Airport Corporation (NAA) will begin Fast Lane
operation in the inbound passport control areas of Terminal 1 and Terminal 2 on March 30,
2016, as the first such service at a Japanese airport. The service, which will also begin at
Kansai International Airport, is provided with the cooperation of government agencies
including the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism as well as Japan
Tourism Agancy, and airline companies.

Fast Lane will speed up the Immigration procedures at Narita Airport by providing dedicated
passport control lanes for certain foreign visitors who are conference attendees, VIPs, etc.
The government authorized NAA to operate Fast Lane as part of Japan's Action Program
towards the Realization of a Tourism-Oriented Country 2015.
Details about Fast Lane operation are provided on the attached sheet.
As the number of foreign visitors to Japan grows rapidly towards 2020, Narita Airport will
make arrival procedures as rapid and stress-free as possible, in order to continue serving as
one of the most comfortable airports in the world.
http://www.naa.jp/en/press/pdf/20160318-fastlane【en】.pdf
 

nollbit

Medlem
Är det nån som har koll på när man får dessa?

När vi flög till Kansai via Incheon (LH F och sen OZ C) så stod det en tjej med våra namn på skylt och gav oss fast lane-biljetter. Vi var dock de enda i C som fick det såvitt jag vet, så jag undrar om det är för att förra benet var i F. Det benet var dessutom ursprungligen med Asiana, så kanske påverkade det?

Vore intressant att höra om någon annan fått dessa biljetter. Såvitt jag vet finns detta inte på Haneda dit väl de flesta flyger om man kan.
 
Toppen