Senaste nytt

Kommer upp i Eurobonus guld mitt i en resa

Hachans

Medlem
Hej alla!

Nästa vecka ska jag flyga till utlandet och vara borta ett par dagar. Statuskåt som man är har jag räknat ut att jag kommer komma över guldnivån på nedresan. Förhoppningsvis, det är ändå fyra dagar till hemresa, så hinner flyget registreras på mitt konto.

Frågan är - behöver jag uppdatera detta i min bokning någonstans så att jag kan få avnjuta någon trevlig lounge i Berlin (TXL)? Eller räcker det med ett uppdaterat guldkort i appen?

En annan relaterad fråga. Jag ska flyga en poängresa redan denna vecka. Och såg att mitt Eurobonus inte blivit registrerat av någon anledning. Eftersom jag ska ha hem en extra väska i Go (min flickvän flyger go light hem så jag tänkte ta hennes väska på min kvot) så vore det toppen. Hur lägger jag in det i bokningen lättast?
 

Canadien

Medlem
Hej alla!

Nästa vecka ska jag flyga till utlandet och vara borta ett par dagar. Statuskåt som man är har jag räknat ut att jag kommer komma över guldnivån på nedresan. Förhoppningsvis, det är ändå fyra dagar till hemresa, så hinner flyget registreras på mitt konto.

Frågan är - behöver jag uppdatera detta i min bokning någonstans så att jag kan få avnjuta någon trevlig lounge i Berlin (TXL)? Eller räcker det med ett uppdaterat guldkort i appen?

Du kan när du checkar in i automaten på TXL välja att byta bonuskort, mata då in EBGnnnnnnnnn istället för EBSnnnnnnnnn. Dock behöver din status ha uppdaterats i systemen, och det går inte alltid bums. Speciellt till partners kan det ta ett dygn extra eller så. Så var det för en kollega, vilket gjorde att han inte kom in i UA-loungen på Chicago, i appen var han EBG. Nästa ben, SAS Newark-Arlanda stod det dock EBG*G på boardingkortet efter att det manuellt uppdaterats i automaten.
 

Hachans

Medlem
Ah, får göra ett försök och hoppas på att alla system hänger med. Jag överlever annars, men vore ju nice om det gick igenom.

Såg förresten inlägget om att lägga till EB på Wideröes sida också, försökte det men det gick inte. SAS-chatten löste det dock åt mig! :)
 

majer

Medlem
När jag gick från EBB till EBS (för många år sedan) visade incheckningsagenten att jag hade EBS-status eftersom jag blev EBS i och med den flygningen jag höll på att checka in på.
 
Ah, får göra ett försök och hoppas på att alla system hänger med. Jag överlever annars, men vore ju nice om det gick igenom.

Såg förresten inlägget om att lägga till EB på Wideröes sida också, försökte det men det gick inte. SAS-chatten löste det dock åt mig! :)
Wideroe-sidan har svikit mig också senaste tiden :(
 

ARNBER

Medlem
Det är inte Lufthansa som sköter incheckning för SAS på Tegel men ett annat bolag (kom inte ihåg namnet just nu). Frågar vid incheckning för uppdateringar och uttryck av biljetten.
 

DanielKif

Medlem
Det kan ta upp till en vecka innan dina EB poäng registreras på ditt konto och därmed kommer statusen även bli försenad. Så ha inte allt för höga förhoppningar.
 
Toppen