Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Ska United sluta med First class? Källa på det?
United har tidigare annonserat att det ska försvinna i samband med introduktionen av Polaris (i.e. övergång till tvåkabinsflyg). Men nu verkar det vara annat ljud i skällan:
Will United Polaris service replace United BusinessFirst and United Global First?
United Polaris business class will replace United BusinessFirst on international flights, and United Polaris Global First will replace United Global First service. Both of these changes will come with significant enhancements to the service and products provided in our current international premium cabin experience.
United Polaris Frequently Asked Questions | United Airlines

Edit: fast det verkar ju inte vara helt solklart. Längre ner på sidan:
Will there be changes to United Global First?
In December 2016, when United Global First becomes United Polaris Global First, travelers will see enhancements to amenities, dining and service that will improve the overall travel experience. In addition to receiving the higher-quality United Polaris amenities, United Polaris Global First will still have the elevated amenities and specialized attention you've come to expect from our international first class service. As we update our fleet over the next several years to incorporate our signature United Polaris direct-aisle-access seating, we will be phasing out the first class cabin and moving toward a two-cabin experience for international travel.

Så slutsatsen blir att First inte försvinner vid årsskiftet utan skiftas ut i takt med att de bygger om flygplanen. Antar jag.
 
Last edited:

JohanA

Medlem
United har tidigare annonserat att det ska försvinna i samband med introduktionen av Polaris (i.e. övergång till tvåkabinsflyg). Men nu verkar det vara annat ljud i skällan:
Will United Polaris service replace United BusinessFirst and United Global First?
United Polaris business class will replace United BusinessFirst on international flights, and United Polaris Global First will replace United Global First service. Both of these changes will come with significant enhancements to the service and products provided in our current international premium cabin experience.
United Polaris Frequently Asked Questions | United Airlines

Edit: fast det verkar ju inte vara helt solklart. Längre ner på sidan:
Will there be changes to United Global First?
In December 2016, when United Global First becomes United Polaris Global First, travelers will see enhancements to amenities, dining and service that will improve the overall travel experience. In addition to receiving the higher-quality United Polaris amenities, United Polaris Global First will still have the elevated amenities and specialized attention you've come to expect from our international first class service. As we update our fleet over the next several years to incorporate our signature United Polaris direct-aisle-access seating, we will be phasing out the first class cabin and moving toward a two-cabin experience for international travel.

Så slutsatsen blir att First inte försvinner vid årsskiftet utan skiftas ut i takt med att de bygger om flygplanen. Antar jag.
Intressant! Men lika bra det då bättre att gå vägen utan F om man inte kan hålla hög standard.
 
Om du flyger från Europa, det finns bara två flygbolag att välja mellan. Lufthansa och United.
SWISS First class award kan man inte boka med SAS EuroBonus poäng och man får inte flyga via Asien till Nordamerika som en awards poängkostnad.


Jag är inte så inne på First class award (Business class award räcker för mig) men om ni vill flyga i First class så mycket så möjligt, boka andra segmenter (t ex mellan Tokyo-Bangkok/Singapore v.v. med THAi/ANA samt Tokyo->Europa med ANA) i First class så mycket som möjligt och boka Frankfurt->Tokyo i Business class i början.
Har du tur får ni två First class awardplatser på Frankfurt->Tokyo senare och boka om befintliga bonusresan.

Tack, jag förstår det alltså som så att jag måste boka minst en F redan nu för att sedan kunna uppgradera? Går det även sedan ändra routing om F dyker upp på alternativ rutt?

Försök redan nu att hitta platser i F på Asiana/Thai/ANA för att säkra en bokning, om du har tur kan det eventuellt släppas Lufthansa First också.
Jag skulle försöka hitta Frankfurt-Tokyo med ANA/Lufthansa i business (hittar du 2 ANA F på sträckan boka omgående), 14 dagar innan letar du First med Lufthansa.
Tokyo-Singapore med ANA F
Singapore-Manilla med Singapore Airlines C (finns även F men väldigt svårt att hitta enbart 1 plats).

Hemresa bokar du sedan Ho Chi Minh - Bangkok med Thai C
Bangkok - Tokyo i Thai F eller Bangkok - Seoul med Thai C
Tokyo-Frankfurt med ANA F (svårt att hitta 2 platser i F) eller Seoul - Frankfurt med Asiana F (jag hade nog valt Asiana F)

Denna rutt låter spännande, hade vart riktigt kul att testa ANA i F men får väl se om jag hittar biljetter! Tack för hjälpen!
 
Tack, jag förstår det alltså som så att jag måste boka minst en F redan nu för att sedan kunna uppgradera? Går det även sedan ändra routing om F dyker upp på alternativ rutt?



Denna rutt låter spännande, hade vart riktigt kul att testa ANA i F men får väl se om jag hittar biljetter! Tack för hjälpen!
Du behöver inte boka F nu, hittar du business så kan du boka upp den nu och sedan boka om när du hittar en First. Du kan ändra hur många gånger du vill, men varje ändringstillfälle kostar 150 kr oavsett antal ändringar vid det tillfället. Alternativt om du inte behöver behålla något leg så kan du boka av och boka den nya resan så slipper du avgiften.
 

Kevinator

Medlem
Du behöver inte boka F nu, hittar du business så kan du boka upp den nu och sedan boka om när du hittar en First. Du kan ändra hur många gånger du vill, men varje ändringstillfälle kostar 150 kr oavsett antal ändringar vid det tillfället. Alternativt om du inte behöver behålla något leg så kan du boka av och boka den nya resan så slipper du avgiften.
Värt att notera att det är 150kr per person
 
Toppen