Senaste nytt

Destination Amenity fee ?

Falcon71

Medlem
Halloj

vad är detta - Destination Amenity fee ?

jag hittade nu detta på en bokning som gjordes flera månader sedan , 17 dollar per natt
känns som att det är samma som resort fee fast då det inte är resort - nån som vet vad som ingår och om man som plat behöver pröjsa
 

JacobGBG

Medlem
Marriott stanton south beach

Om jag förstått rätt så är inte detta hotell fullfjädrad medlem i Marriott, t.ex. så begränsar de points redemption på rum, något Marriott typiskt sett aldrig gör på sina hotell. Som följd misstänker jag att detta är en "lokal" resort fee el dyl.
 

David

Medlem
Destination Amenity Fee låter ju bara fånigt. Det verkar som om hotellet har kommit på en rad med extra-grejer som de debiterar för (obligatorisk betalning) men inte lägger i room rate, antagligen för att inte påverka prisjämförelser med andra hotell.

Har nu läst om några andra hotell som har denna (men inte är per definition Resort / har Resort Fee) och det verkar vara saker som nedan ungefär:
The Destination Fee will include the following amenities:
· Local calls and Long Distance Calls within the U.S.
· Enhanced High Speed Internet
· 30 minutes of Virtual Bowling, per day
· 30 minutes of Billiards, per day
· Access to the 3D Media Room
· 1 Yoga/Meditation class
· 30 minutes of the Golf Simulator


Denna kostnad verkar officiellt vara obligatorisk så ring direkt till hotellet och prata med dem, jag har läst på andra ställen att de kan plocka bort dem för top tier, alternativt ge en rabatt som motsvarar den kostnaden.

Jag har inte hittat nånstans vad som är "amenities" på just ditt hotell, har du fått någon info om detta?

Om jag förstått rätt så är inte detta hotell fullfjädrad medlem i Marriott, t.ex. så begränsar de points redemption på rum, något Marriott typiskt sett aldrig gör på sina hotell. Som följd misstänker jag att detta är en "lokal" resort fee el dyl.
Hur får du fram detta?
 

David

Medlem
på tex JW Marriott Marquis Miami ingår det som du beskriver ovan - men på marriott stanton finns det ju absolut ingenting att få som jag redan inte har genom plat status, har mailat och frågat , får se vad som händer
Jag har inte hittat någon lista så det kan väl mycket väl vara så att det finns extra amenities som inte är standard Platinum-amenities, men det betyder ju inte att man är intresserad av att betala för dem.

På t.ex. Marriott Napa Valley är de ju väldigt transparenta med vad som ingår i deras fee då det finns ett specifikt menyval under Our Hotel.
  • Culinary Garden Tour with Sparkling Wine (4pm)
  • Yoga Class every morning meet in the lobby (7:30am)
  • Preserve Spa Access Eucalyptus Steam Room (8:30am to 12:00pm)
  • Specialized Bicycle Access with hybrid bicycles with helmet, available from dawn to dusk
  • Bottled Spring Water replenished in your room daily
  • Starbucks House Blend Coffee, two available daily in VINeleven Market
  • Daily Vintner Pour every evening in the lobby (5-6pm)
  • Wireless High Speed Internet
Ovan känns inte i sin helhet som standard Elite amenities och det kan ju vara likadant på Stanton... låt oss se vad hotellet svarar.
 
Toppen