Senaste nytt

SAS förbjuder användning och laddning av Galaxy Note 7 ombord sina flygplan

jsn

Medlem
Trafikinformation - SAS
"TRAFIKINFORMATION
(Sidan uppdaterad kl. 23:09 09 sep 2016)

Important information - Samsung Galaxy Note 7

Due to recent incidents with the latest version of Samsung Galaxy Note 7; where users have reported smartphones catching fire or exploding while charging. Samsung is recalling devices and FAA (the American Federal Aviation Administration) strongly advises passengers not to turn on or charge these devices on board aircraft and not to stow them in any checked baggage.



Banned use/charging

SAS always put safety first and has decided to ban the use of or charging of the device onboard our aircraft as a precautionary safety measure. The device is not allowed in checked baggage, but may be carried onboard as long as it is not used or charged."

Jag undrar hur de i praktiken kommer säkerställa att detta förbud efterlevs, är det verkligen så lätt att skilja denna modell från andra liknande modeller?
 

bear31

Ny medlem
Någon som har vet om detta förbud kommer finnas kvar efter att Samsung ersatt med nytt batteri ?

Väntar på en Note 7 men får nog ändra mig om den aldrig kommer att tillåtas att användas ombord.
 

Kris

Medlem
Någon som har vet om detta förbud kommer finnas kvar efter att Samsung ersatt med nytt batteri ?

Väntar på en Note 7 men får nog ändra mig om den aldrig kommer att tillåtas att användas ombord.
Rimligen bör förbudet hävas när Samsung åtgärdat 'problemet'. Det finns ju en uppsjö av elektronik att hålla reda på och garanterat många enheter med diverse problematik som aldrig ens når Aftonbladets löpsedel.
 

dino_81

Medlem
I dagens The Sunday Nation är nyheten om förbudet på förstasidan.

I artikeln framgår även att Samsung i Sydkorea tom. avråder sydkoreanska innehavare från att använda nya Note 7 öht innan de har "visit nearest service centers to take necessary steps".

Oklart om en sådan omfattande varning gått ut world wide? Isf borde ett förbud om att använda enheten på samtliga flygbolag gälla?
 
Toppen