Senaste nytt

Tips på hotell i Hong Kong?

joa

Medlem
Lite förutsättningar.
1. Kommer med tåg från Guangzhou en Fredag eftermiddag.
2. Åker hem med SAS på Lördag morgon.
3. Tänkte ta mig ned till floden och fota deras berömda skyline när det börjar skymma.Vet inte vilken sida som är att föredra.
4. Resten av kvällen spenderas väl med att strosa omkring och glo i lite affärer eller eventuellt en marknad om det finns någon i närheten.
5. Har inga specifika krav på hotell då jag sällan bott på ett dåligt hotell i Asien.
 

JacobGBG

Medlem
En bekant uttryckte det som så att i Hong Kong finns bara ett hotell, och det är Ritz-Carlton, resten är övernattningsplatser.

Bör tilläggas att han är McKinsey-konsult med cirkus 200 resedagar om året så hans referensmall är nog lite skev.
 

Brandten

Medlem
Kommer behöva 1 natt 29-30/12 samt 1 natt 12-13/12 (Brandten, FruBrandten och MiniBrandten).
Vilket skulle ni ta, om något? Eller kanske testa två olika? Är de vanliga Amex Platinum hotell medlem, SPG, CCG, Scandic, Accor och så.... kanske inte hjälper när jag bokar via hotels.com men tänkte att jag nämner det i alla fall.

upload_2016-9-9_23-23-2.png

upload_2016-9-9_23-23-23.png

upload_2016-9-9_23-23-38.png


Såg på kartan att Disneyworld ligger nära så får se om jag orkar ta en snabbvisit där bara för att bocka av mitt första Disneyworldbesök. :)
 

samsung

Medlem
En stund siden jeg var der, men jeg bodde alltid på Grand Hyatt som da hadde den beste loungen jeg har opplved på Hyatt. Champ til evening cocktails, sparkling/vin/øl hele dagen. Nice view. Evt Intercontinental på andre siden av vannet som også har bra lounge.
 

toer00

Medlem
Prisvärt är alltid en subjektiv fråga, men bokade idag in mig på just Ritz Carlton, bodde där för några år sedan och frugan blev överförtjust i detta hotell. Det blev ett Club Rum med "Harbour View", 3n för ca 16 000 HKD men iom att Club ingår så spar man in en del slantar (och deras Club är fantastisk med bl.a gratis Champagne dock inte "Dompan"...även till frukost) ... Dessa spenderar man med fördel på Champagne Brunchen på Ozone (världens högs belägna hotellbar) och då får man fritt flöde" med just det, "Dompan" !! :)

Men som sagt smaken är som baken dvs. delad! Och iom att jag fick in bonusresa på Swiss i Business så spenderar jag nu lite mer på Hotellet..;)
 

RobHK

Medlem
Nåja, riktigt så speciellt är väl inte Ritz. Upper House, Mandarin Oriental och Peninsula rankas nog alla 3 högre.

Sen därefter kommer nog Ritz tillsammans med Four Seasons. Sen Island Shangri-La samt Grand Hyatt.

Därefter är det riktiga skräphotell ;)
 

hoss

Medlem
Jag har bott på Regal Airport några gånger och trivs jättebra där. Med ett Executive room ingår frukostbuffé samt mellan kl 17 till 20 finns en middagsbuffé framdukad, inkl öl, vin och sprit. I bottenvåningen finns en bra restaurang med bar. Tycker det är prisvärt i jämförelse med hotellen i stan. Vill man ändå in till staden så tar man tåget, kostar 100 HKD t o r.
 
Toppen