Senaste nytt

TAP - tappar bort platsreservation igen...

AntonJ

Medlem
Hej BC-vänner!

Imorgon bär det av till Portugal för mig med TAP. På något märkligt sätt har de lyckats slarva bort platsreservationerna jag gjort, nödutgångsplatser.
Trots att jag har bekräftat via E-mail och print screen från bokningssidan att mina platser var bekräftade har vi nu blivit seatade allra längst bak med limiterad recline.. :mad:

Det är en enligt mig rätt så lång flygning och utan extra benutrymme känns den outhärdligt (Speciellt när mitt resesällskap är över 2 meter lång och jag har drabbats av Business Class syndrome..) :(

Anser ni att jag kan kräva att de ordnar tillbaka platser med extra benutrymme, alternativt uppgraderar till Business class? Är Star Alliance Gold om det kan hjälpa..

Detta har hänt förut att samma bolag har TAP(pat) bort, har aldrig hänt mig på något annat bolag.. Har ni varit med om liknande? o_O
 
  • Gilla
Reactions: Gus

AntonJ

Medlem
De friskriver sig ansvaret för ev. platsändringar så kompensation blir ju isåfall någon form av goodwill. Känns inte alls kul att de ändrar i sista sekunden.. :(
 

011430121

Medlem
Har du betalt för nödutgångsplatserna? Om inte kan du nog inte få någon kompensation, det brukar friskriva sig. Glöm inte berätta hur det gick.
 

Mr Basic

Medlem
Oaktat man betalt för seating eller inte, det är väldigt mkt badwill för bolaget när de flyttar folk(även om det står i det finstilta). Då vore det bättre att blockera de "bättre" platserna. Besvikelse, och i förlängningen badwill, är oftast relaterat till förväntningar.
 

ulagun

Medlem
Var mer regel än undantag flera gånger när vi flugit Lufthansa economy.
Detta trots Senatorstatus. Ingen brydde sig, snarare tvärtom.
Även hänt att jag ändrats på SAS från rad 11 (nödutgång) til mittensäte längre bak.
Något irriterande.
 
Toppen