Senaste nytt

Kort anslutning i Zurich med Swiss?

toer00

Medlem
En kort liten ev. OT... ;-) Jag har som jag tidigare i detta forum redogjort för fått igenom en biljett med LX i Business (deras nya 777) till HKG i April nästa år, garanterad men kort anslutning i ZRH (45 min).

Vad tycker ni övriga, skall jag försöka boka om till det tidigare anslutningsflyget fr. ARN?
Jag får då å andra sidan oceaner av tid att spendera i ZRH (4,5 timme) , och behöver nu veta, finns det någon lounge som det är värt att spendera en si sådär 3,5 - 4 timmar i på ZRH. Innehar SK EBG samt flyger med LX i Business...

Tack på förhand!
 

JohanA

Medlem
En kort liten ev. OT... ;-) Jag har som jag tidigare i detta forum redogjort för fått igenom en biljett med LX i Business (deras nya 777) till HKG i April nästa år, garanterad men kort anslutning i ZRH (45 min).

Vad tycker ni övriga, skall jag försöka boka om till det tidigare anslutningsflyget fr. ARN?
Jag får då å andra sidan oceaner av tid att spendera i ZRH (4,5 timme) , och behöver nu veta, finns det någon lounge som det är värt att spendera en si sådär 3,5 - 4 timmar i på ZRH. Innehar SK EBG samt flyger med LX i Business...

Tack på förhand!
45 minuter är gott om tid på ZRH. Den flygplatsen är designad för att hantera tusentals av transferpassagerare på den tiden. Har gjort connection på 10 min där ex Schengen.
 

Mr Basic

Medlem
Vi hade 45 min connection på en flight ARN-ZRH-SFO. Började med en restriktion(25 min) när vi stod på backen på ARN, efterfrågan översteg kapacitet på ZRH. Trots denna fick vi ligga 10-15 min i holding över ZRH. Det som återstod var drygt 10 min. Vi hann dock med, men det kändes inte avspänt och skulle rekommendera den tidigare flighten(med lounge).
 

dino_81

Medlem
Jag skulle försöka boka om till det tidigare planet. Även om 45 minuter räcker, ja även mindre enligt ovan, så skulle jag känna mig mer avspänd om jag hade längre tid om omständigheterna (arbete mm.) tillåter.

Bland det värsta jag vet är att stressa och för mig är just att hinna till/emellan flygningar ett litet stresspåslag bara det.

Tror inte att du kommer att ha svårt att slå hål på 4,5 timmar på Zürichs flygplats. Mer hittar du i tråden som Palmen tipsade om.
 
Toppen